♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Monday, January 3, 2011

Selamat Ulangtahun Kelahiran Buat Abah Tersayang...

Assalamualaikum.....

Eckeli kelmarin 2hb Januari adalah hari ulangtahun Abah aku yang ke 59tahun.....semoga Abah dipanjangkan usia, murah rezki dan diberikan kesihatan yang sempurna......

Sekejap je masa berlalu....Abah pun dah masuk 4 tahun meninggalkan kerjayanya sebagai seorang penjawat awam iaitu PDRM...dengan hasil kerja inilah Abah menyara kami sekeluarga, cukup makan, minum, tempat tido....cara hidup yang sederhana. Alhamdulillah Abah tak pernah mengeluh mengenai hal perbelanjaan anak2 dier...tapi sekarang Abah dah tak berkerja, mengharapkan duit saraan pencen tu pun tak seberapa.....aku sebagai anak rasanya macam tak cukup membantu lagi....huhu. Ya Allah semoga dimurahkan rezki kami sekeluarga....

Abah sangat berdisplin tambah2 dalam soal solat, mengaji Al-Quran.....ingat lagi dulu....masa kecik2, kena rotan wooo....hahaha, dan Abah kalau kitaorg malas pegi sekolah mmg kena la.....kena rotan...kahhhhhhh. Displin yang diamalkan Abah tu telah membuat aku masa sekolah dulu rajin sangat gi sekolah.....hahaha....tapi skrg kerja mcm malas plak...kakakaka. Sekarang pun Abah masih menjaga displin dier, adik yang bongsu tu kalau malas pergi sekolah or mengaji Al-Quran sure kena marah...tapi skrg tak de la rotan2....tak larat dah dier...

Walaupun kita susah nak tunjuk kasih sayang kat ayah kita, mcm kita tunjuk kat mak kita...peluk cium dier mcm kita peluk cium mak kita....tapi sbnrnya dalam hati ini....sgt2 syg dier, walaupun Abah garang sket.....ntah la....tak terucap dengan kata2 ler......berlinang airmata la plak nie...

Apa2pun Abah.....kami adik beradik sayang Abah.......kami
semua minta maap jika ada salah dan silap yer.....(mcm Abah baca blog aku ni je....hahaha..)

Abah with Isteri Tersayang.....

Wasalam.....



24 comments:

Rozali said...

Waalaikumusalam Zura

Selamat Ulang Tahun kelahiran untuk abah zura
moga sihat senantiasa moga boleh beramal dgn sempurna

terima kasih
Wassalam

mama tisya said...

happy belated busday utk abahmu..smoga pjg umur,murah rezeki da berbahagia di samping keluarga tercinta

Ieda Al-Habsyi said...

selamat ulangtahun pakcik! :)

Amy Syaquena said...

Happy belated birthday untuk abah zura..semoga berbahagia , murah rezeki dan di beri kesiahtan yang baik..

wantie said...

Happy b'day utk abah ko yer Zura. Semoga Panjang umur dan bahagia selalu...



tetiba lak aku tingat kat ayah aku.hiksss

MrS. F!zA said...

salam kenal

happy belated besday utk pakcik!!moga dilimpahi kasih syg dr anak2..

Farra Dhelina said...

slmt hr jadi pakcik..smga pjg umr & dmurahkan rezeki..

zura@iwan said...

Rozali~

terima kasih Atuk....mudah2an diberi kesihatan yg sempurna utk Abah sy.....amin..

zura@iwan said...

mamatisya~

thks eryn...
aminnnnnnn......

zura@iwan said...

Ieda~

maceh ieda....hehe.

zura@iwan said...

Amy~

maceh amy.....amin....

zura@iwan said...

wantie~

thks beb.....amin.....

jgn sedey2...huhu...aku pn sedey plak rasa...

zura@iwan said...

Fiza~

slm kenal..maceh siggh cini....thks pollow kita gk...hehe

amin....maceh ye..

zura@iwan said...

Farra~

maceh farra...mudah2an ye..

Ummi Eisya said...

selamt hari lahir ayah zura..moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..

NM02 said...

epi belated beday en. abah.. (*_*)

SyaNa said...

selamat ulangtahun pakcik
semoga makin bahagia :-)

zura aku tag ko GA
http://syana-contest.blogspot.com/2011/01/domain-hosting-kav-key-i-jiwa-network.html

zura@iwan said...

Ummi~

tima kasih yer....amin....

zura@iwan said...

NM02~

thks ye....

zura@iwan said...

Syana~

thks beb....maceh moga2 bahgia sll hendaknya..hehe..

ok...nnti aku terjah..thks

diana said...

tak pernah rasa cemana ada ayah..

zura@iwan said...

diana~

owhhh sory yer...simpati kt kamu...takziah ye..

[-suziey-] said...

happy belated besday utk abah ko..

zura@iwan said...

suziey~

maceh suziey...