♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, January 19, 2011

RM 8 ringgit setahun...

Pada pengguna yang menggunakan account Maybank, korang tahu tak....sekarang Maybank ada membuat penolakan sebanyak RM8 setahun charge utk xtvt pengeluaran duit di ATM. Sebelum ni kan setiap 4kali pengeluaran duit di ATM kita akan kena charge sbyk RM0.50sen kan? tapi skrg dorang dah buat perubahan....baru je aku rasa mende ni...ke aku yg t'hegeh2 br tau psl mende ni..haha..

Aku tau pun...sbb klmrin aku ada tukar ATM kad baru....sbb ada mslh sket ngan kad lama. Then pagi td, aku log in Maybank2u....tengok2 ada Debit Advice sbyk RM8.00, eh confius gak le...takut pun adooo..riso beb....walaupun hnya RM8 tu duit tu..huhu. Duk pk2 la...sapa la yg pandai2 Debit account aku ni....lps tu, trs arr call ckp ngan Officer kt Maybank yg aku tukar ATM kad klmrin....dia gtau cenggitu, skrg dorang hnya charge RM8 setahun....huhu.

^~^ Cm tu tak yah guna ATM kad le...pakai passbook je..tak kena charge kan..hahaha....
^~^ Jika aku silap psl mende ni..betuikan aku ek...manusia tak lari dr kesilapan..
^~^ Yeayyyy...dah boleh masuk le web yg ada domain sdiri tu...hikss..gelong kut tenet ni...hahaha..
^~^ Besok cuti....tapi Kanda SatriaKu kojer la plak...huhu...

17 comments:

wantie said...

Akudah tau lama. benci sangat aku ngan bank bank ni. bukan takat maybank ja. semua bank dok wat cam tu. Setiap tahun depa akan potong 8 hinggit sebab kita guna ATM kad.

Duit kita ler yg dorang dok bayaq gaji pekerja dorang. Bayangkan kalau setahun potong 8 hinggit. rakyat malaysia ada 27 juta, kalau 15 juta org ada ATM kad buta buta ja depa dapat 120 juta setahun.


Ni la taktik bank. Kalau dulu duk suh kita simpan duit di bank. Sekarang bank yg cekik darah!!!!

ieda said...

akak baru jugak tahu nie .. ermm sbb bukan guna sgt acc maybank nie soo x pasti ok ker mcm nie .. huhuhuh

Gieyana said...

aku x penah check pon!hihihi..janji tiap2 bln duit gaji masuk!kakakaka

suzieapai said...

sabor je la..depa ni bab potong cepatje.........huhuhuuuuuuuuuu

MiJa said...

aaa..aku baru tau!
chait...............

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@wantie

ntah arr officer tu kata mybnk br je buat...sblm ni mmg dorang charge 50sen 4x w/draw...kalu x mau guna ATM kad ssh plak...

kita simpan kt depa...depa lak charge kita...mmg kaya la bnk2 ni.....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@ieda

tu la...kalu kita x wat w/draw still kena charge gk le..rugi woooo

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Gieyana

aku sbb br je tukar kad ATM...then kbtlan cek Mybnk2u tu...adeiiii...tolak rm 8....rugi2...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@SUZIE APAI

mmg cpt.....x simpan bnk depa br tau...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@MiJa

geram kan.....myampahhhh..

Pepel BoNda AmaNi said...

tue la bank nie...mencari alternative tuk amik duit penyimpan dia jerk..huhuhuhu...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVe

aahhh...suka2 depa je debit acc kita...huhu

Anonymous said...

Haa rm8 jeekk..nape aku nye smapai rm37???...28 Januari ni kena...seriuss laa..dahla gaji lom masuk..aku tak puas hati.rm8 leh terima tapi rm37 kira banyak kotttttt...setan nye Maybank

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Anonymous

aaahhh..officer bank tu yg ckp cm tu....
ha? rm37? mahalnya...biar betik....

Anoy ni sapa ye?

U-ie said...

oo..upernya untuk kad atm setahun.baru tau.hehe

Unknown said...

sy baru je kene tolak rm200 T.T

Anonymous said...

ala...janganla berkira sgt
rm8 je pun...atm tu nak kene maintenance bagai
tp kalu smpai 37,200...