♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, October 17, 2014

Simple Celebrate , Just three of Us

Assalamualaikum...

#throwback
#birthdayIrfan
#3years


suami belanja makan kek celebrate birthday Irfan....Alhamdulillah syukur rezeki dariNya..sekali sekala keluar makan tempat cam ni...:)

tapi..biasa la,yang habiskan kek...Mama dan Baba la...huhu...Mama dan Baba bagus duk ternak lemak Irfan weh...kamu syok duk main je...

thank you Allah..thanks to my beloved husband also....


Thursday, October 16, 2014

Gambar-gambar majlis perkahwinan mak saudara..

Assalamualaikum...
Salam manis dari keluarga manis kami...

sekejap ada..sekejap tak dak..
time rajin ada..time malas..senyap ja...

#throwback masa majlis perkahwinan mak saudara saya kat Selama,Perak
#04.10.2014

Antara gambar-gambar cung yang sempat dirakam....:)
[entry mengandungi banyak gambar..sabar k..]

Abah dan Mak selaku orang kuat aka tuan rumah...tp bukan buat kat rumah kat dewan kecil je...

Tahlil ..

Orang kuat sbgi photog family..hehe...

jangan terkezut...ni sepupu-sepupu ahkak ok...hehe..

Saya with Abah, Acu, Mak dah Ateh...

Ateh tolong jaga baby jap noh...mak baby nak soru...hehe

mereke berdua pun sepupu ahkak...kawan baik dorang ni...Peace!

..budak kecil dua orang ni pun sepupu ahkak juga...hehe...


jom pengantin selfie...gambar blur pula...

comey Mak Ndak saya....

kawan-kawan Mak saya...

new members in Mak Ndak's family...Pak Ndak

cantik gambar ni....Mak saya dan Acu...

sesi bergambar....

Pak Ndak dan Mak Ndak with Tok Wan..


Mr Photog pun nak ada kenangan juga....laki saya tinggi lagi...huhu..


My Sis..Ayong dan Ain..terselit hero saya kat situ...Irfan ada kawan memang tak kisah dah kat Mama dan Baba ..

adik-adik ku...

wefie guna camera gabak sat...

Jom gambar reramai...


tambahan lighthing tue...hehe..bercahaya


tahniah Mak Ndak dan Pak Ndak, semoga kekal bahgia hingga ke akhir hayat...Ameen..







cung! comey dua sepupu nie..


family mak long baru sampai....

mereka sepupu saya juga..anak-anak mak long..


wahhh ko...ni tak boleh blah, reaksi tanpa terkawal...Irfan selamba je boleh plak ambil gambar pegang tangan gegirl..sepupu tu, gegirl umor tua setahun dari Irfan je..hehe..

ko tengok..tak lepas tangan tau....haha, nak turun tangga pun pegang tangan sama-sama, tak dan nak snap picture...so cute!


Okeh daa...
nnti sambunng update lagi...
thks singgah sini..

Wednesday, October 15, 2014

Turn to 3 years

Assalamualaikum...

dulu..15.10.2011, Irfan lahir ke dunia..Mama dan Baba sangat teruja, sangat bersyukur...kerna penantian itu yang menguji kesabaran Mama dan Baba....syukur Alhamdulillah...

membesarkan kamu..satu nikmat, Anak kan anugerah...ujian dariNya, ada anak yang senang...ada yang sedikit mencabar...syukur Alhamdullillah....walau macam mana pun, kamu adalah anak yang sangat istimewa..kami sayang kamu dunia akhirat...terima kasih pada Allah SWT di atas pinjaman yang sangat berharga ini...

Selamat Ulangtahun Kelahiran Muhammad Aliff Irfan Bin Mohd Irwan...semoga kamu sentiasa dilindungi, semoga panjang usia, moga jadi anak yang soleh...berjaya dunia dan akhirat...Ameen..


#Mama nangis kerna gembira...

Tuesday, October 14, 2014

Gambar sekeping dua di Hari Raya AidilAdha..

Assalamualaikum...

Salam manis di hari Selasa, Alhamdulillah walaupun lama tak ke sini..tapi hati masih lagi ingin mengisi ruang di arena blogger ini..perasaan tak macam dulu, tak seaktif dulu, tapi orangnya masih sama..hikss, ...inshaAllah kalau ada yang rindu, saya masih lagi update kat sini, cuma tak selalu...:)


Kisah Salam AidilAdha dah berlalu pergi..tapi saya masih ada secebis cerita di sebalik gambar yang ada...gambar tak seberapa, Alhamdulillah ada juga secalit kenangan yang bisa di simpan...hehe.

Kami bertiga pakai serba ungu, baju tak beli pun...pakai mana yang ada ja, Irfan nasib baik kebetulan baju melayu pak menakan dia bagi sama tema...hehehe.

Dah la penat tak habis lagi, kenduri kahwin Mak Ndak diadakan di Selama hari Sabtu sebelum raya, (gambar nanti saya update kat sini)..petang Sabtu tu juga balik ke Baling kampung suami...kita raya sana dulu.

Kita bawa Ayah berjalan raya...ziarah rumah saudara, sampai la lepas ke Kulim, rumah Pak Ngah (abang arwah mak mertua) ...lagipun hari raya tu, cuaca hujan sepanjang hari...memang lepak lama juga...hikss


Jarang nak dapat gambar reramai macam ni..Pak Ngah sporting...suka berselfie gak, Pak Ngah yang pakai baju melayu hitam duk kat tengah tu la....hahaha


Geram saya dengan budak comey ni...baru setahun lebih, dah pandai cakap sikit-sikit...cute kecik molek!..hehe

Ok itu aje gambar raya kami....hikss...
Nanti kita update lagi k...thks...



Friday, October 3, 2014

Cerita Malam Tadi..

Assalamualaikum...
Salam Manis dari Keluarga kami yang manis, tapi mudah-mudahan dijauhkan dari penyakit kencing manis....hahaha..

Ya la..saya sekarang ni jarang update, hari ni muncul sebab ada je yang nak cerita...

Beginilah risikonya kalau duduk rumah atas langit...bersyukur ada tempat nak berteduh dari tak de kan..

Lari lintang pukang saya capai tudung, bila mana suami keluar rumah tengok apa yang berlaku setelah dengar siren abang-abang Bomba datang...terjerit dia panggil saya, cepat ayang..cepat....huhu..

Ada rumah kat tingkat 7 kot rasanya terbakar...nampak kepulan asap je keluar, tapi saya pun tak berapa pasti punca kenapa...nasib baik tak de kemalangan jiwa, dorang sempat keluar rumah..kejadian kul 9 malam lebih macam tu...

Tinggi woo saya tinggal..tingkat 17....risiko lift rosak pun penah berlaku kat blok saya nie...berkobar-kobar lagi rasanya saya nak pindah rumah bawah....huhu...

Itu saja berita hari ini....

ok semua....selamat bercuti, selamat menyambut hari raya aidiladha...saya inshaAllah cuti sampai Selasa, jumpa lagi ye korang....