♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, June 23, 2009

OWHHH doyan...OWHHH motan...

Citerr doyan ngan motan pulak ye....jangan mare ngan terliur, aku tak sengaja semua ini....sebab hati aku berkobar2 nak citer gak...wakakaka...aku kalu kat doyan tak terliur sangat, tp rambutan mmg terliur sebab aku sukerr....

Actually malam Ahad tue kitaorang dapat doyan ngan rambutan kampung mali dari Kuala Nerang ye...sahabat aku Gieyana yang kasi. Sampai di Penang terus calling2 aku suruh turun bawah nak kasi doyan...kekeke...kebetulan lak hubby aku baru je sebut2 nak makan doyan, tengok2 rezeki datang di depan mata...TERIMA KASIH to Gie & Munir ye, Iwan kata kalu makan kat dusun lagi best nih...wakakaka.......

Hmm..korek2 kupas2 siap..nnti buruk kalu lmbt2..
Sapa sukerr doyan....nah amik la makan...kekeke
Motan pun ade tau...walaupun tak merah tapi isinya lekang tau
Aku kupas siap2 kulit dier...lps tu letak dlm fridge...fuhhhh...mmg terangkat err...
aku yang pulun sorang motan ni...

34 comments:

zue_annie said...

wow sedapnya..aku smlm pon mkn doyan,rmbutan n dokong..sedap2..

ha makan motan bnyak2 kang batuk baru tau hihi

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

zue_annie~tu err aku pulun motan sangat...ni batuk dh la ni, suara x de...kakaka..

ALoNa CintamaniszLite said...

zura; adoii..akak ni mmg pantang jumpa buah cenggini. Duyan tu..mutan pulakk!! Sume2 tu akak tak yah masuk peti ais dh..pasal dah selamat masuk dlm perut akak dulu..ngeh2. Ndak2 pulak buah yg dibeli ataupun org kasi. Kalo dpt dr pokok sendiri..lain citer..

pesan kat gie; akak takde ke? ngeh2...

Gieyana said...

perghhh..sama2..aku wat kenduri gak tue..hahaha..
~ pokok2 duyan + rambutan itu hanya kt kwsan umah aku jer..n rambutan tue kat halaman umah jer..smpai2 kg ritu aku terus jer menuju ker pokok rambutan itew..dan hasilnya aku bahagi2 kt kengkwan..ini adalah hasil dr Munir yg panjat pokok yg renek itu...bestt wooo...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Cintamanisz~ kakakaka...sy mmg suker ltk dlm fridge motam tue....lg cedap...
~gie kata ada lg kt umah dier...kakaka

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Gieyana~alhamdullilah semua sudah nk licin...
tu err best la ada pokok kt umah...huhu...

♛ Kerani Sekolah ♛ said...

amboi sedapnye..hihi..eh,suke gak ye letak rambotan dlm peti ais..same lar ngn abah kite..abah selau kupas then masuk tempt beku..kite tukang makan..

ibu_Arifa said...

amboi mmg terlioq lah..aritu dah ter;ioq dah kat blog kak zue..hari kat sini plak..awat kak gie tak mai bg kat kami sama??..waaaa

Norsyakiela said...

waaaaaaaaaaaa,sukenye tgk rambutan dh siap kopekkkk

Ummi Eisya&Amani said...

wei..bestnye rambutan tu.nak skit leh tak..huhuh..

Ieda Zakaria said...

motan my paberet..x sabaq ni nk balik aloq staq..MIL bg tau motan dah masak..kat rumah dia la..kat dusun belakang rumah aku belum lagi..
OHHH gie..kat aku x dak ka???hehehhe

watie wyyn said...

oooo sgt mendera perasaan ini n3! gie nak gakkkkkk!

Naura said...

durian dah puas makan..rambutan tak merasa lagi..

MAMADANISH78 said...

mamaD malan td pun balun doyan ngan rambutan gak...he2..tgh murah2 ni...beli byk2 mlm td...lupa yg siang kena pose...wakakaa..

Suziey Ahmad said...

seb bek aku dh blasah duyan mase balik kg..so aku xjeles...yeeehaaa..ekekek:D
p/s wei ko xtlis elder sister..aku baca trus imagine adik..hahhaaa:p jgn mare aaa...2-2 nmpk muda wei:p

Neeza.Areef said...

rambutan siap2 kopek msk esbok fuhh best

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

durian runtuh~ aaa mmg kite suker kupas siap2 then letak fridge...mmg cedap...abah kite pun suker buat cm tu...sm la ek abah kite...kekeke

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

ibu_arifa~hehehe...tliur ke? ala sowi err...nnti kak gie kasi kt min sm ye..hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Firsya~ hehehe....sukerrr ke....kite pun sukerr..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Mrs Adz~ nak ke? meh la amik...tp dh ada dlm perut la...hahaha

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

MaMa aYiN_FaSHa~ aku pun peberet motan...sedap kalu yang isi dier lekang kan...
~ gie x kasi hg ka? x per2 nnti dia kasi la..kakakaka

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

MummYaeesh~ owhhhh aku mendera ka??? ampun2...jgn report polis...hahaha

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

naurah~ akak kalu bleh motan mkn sll x per...doyan x brp

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mamadanish78~wahhhh balun gk ek mlm td....fuhhh...caya lah murah2 kan..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

suziey~ kekeke...ko mmg balun x ingat...
~ aku x marah lah...cuma terasa skit...kakaka..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

neezareef~mmg kite suker masuk esbok..kekeke

zamdotcom said...

huhu..
bestnya dapat makan durian ngan rambutan ^^ sini susah nk dpt buat fresh mcm tu..owh..


p/s: nak beli dusun

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

zamdotcom~aaa best kan...kite kalu motan tu mmg laju err...

♥ Che NamNam ♥ said...

haku suker bangat samer rambutan tauuuuu..samer lak citarase kiter nihhh...huhuu

nakkkkkkk cikittttttttttttttt...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

shi3la~owhhh hg pun sukerr ek...sm2 kite...ewah2...
hg nak...dh abis masuk perut ku pon...

Anonymous said...

sdp nya.. bila la srwk ne nk ada msa musim durian.. haha

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Cik Zahora~ala ciannya...tggu ye nnti ada la kut musim dier

acha said...

bestnyer dapat mkn yg free. hikhikhik....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Acha~ mkn free best lah...hehe