♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, December 10, 2010

Kehilangan Buat Selamanya...

As Salam..

Hari ni sudah masuk hari ke 5 pemergian arwah ibu mertuaku yang tersayang....aku dan suami masih lagi bercuti berada di kampung mertuaku, menemani ayah mertua dan adik bongsu abang yang baru nak masuk darjah 6, kenduri tahlil 3 malam pun telah berjalan dengan lancar... Pemergian isteri, ibu dan ibu mertua yang membawa kepada kesedihan yang amat sangat..walaupun sukar untuk menerima tapi ini sudah ketentuannya..

Blog ku sunyi tanpa kabar kerna ku bercuti dari weekend yang lepas, dan pada hari isnin (6/12/2010) ibu mertuaku sudah tiada lagi di dunia yang cerah ini....di ketika ku dapat kabar berita itu, aku hanya berseorangan memandu kereta balik ke Penang dari Sungai Petani..hancur luluh hati ketika itu. Arwah ibu mertua ku menghembuskan nafas terakhirnya di tangan anaknya yang sulung iaitu Suamiku...sebak tak terkata En Suami.

Penderitaan sakit arwah selama sebulan dua hari telah berakhir dengan meninggalkan kami selama2nya....syukur Allah telah memberi kesempatan kepada keluarganya untuk menjaga dan berbakti kepada arwah ketika arwah terlantar sakit, Alhamdulillah aku juga berkesempatan menjaga arwah....mmg aku sangat sayu melihat wajah arwah ketika sangat2 terakhir, aku masih lagi terkenang beliau....Ya Allah sungguh susah untuk aku terima semua ini walaupun arwah hanyalah ibu mertua tapi arwah sangat baik padaku...dan aku masih teringat pelukan dan ciuman arwah terakhir untuk ku seblm arwah sakit....adakah itu tanda2nya? huhu..

Yang membuatkan kami semua terkilan, kami tak dapat mendengar suara arwah di saat2 terakhir...beliau pergi tanpa kata2....aku sedihhhh sgt....aku juga terkilan kerna hajat arwah nak menimang cucu dari aku dan suami tak kesampaian...ampunkan saya mak.....huhuhuhu...

Apa2pun kita yang masih bernyawa ni terpaksa meneruskan kehidupan, yang pergi meninggalkan kenangan...semoga keluarga mertua dan aku tabah untuk menghadapi ujian dari Nya..semoga arwah tenang di sana dan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman, Al-Fatihah...

Aku dan Suami mengucapkan ribuan terima kasih kepada kawan2 yang memberikan ucapan takziah dan mendoakan arwah sama ada di facebook, blog dan telepon. Kami sangat2 menghargainya....


** Ketika entry ditulis...airmataku turut mengalir dgn lajunya......huhu..
** InsyaAllah hari isnin ku akan mula berkerja...semoga ku bersemangat semula..terutama kpd suamiku......semoga abg sabar byk2...semua ini ada hikmahnya, arwah mak tahu abg anak yang baik dan berjasa padanya.....


32 comments:

shi3la said...

semoga arwah tenang di sana dan di tempatkan di kalangan orang2 yang berima, Al-Fatihah...

Takziah dari kami sekeluarga..kuatkan semangat ko eh

Rinna said...

Salam Zura..

Al-Fatihah.. dan Takziah buat Zura dan suami. Moga rohnya akan dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama dengan org2 yang solehah. Amin.

Patut laa blog sunyi jer..Moga tabah dan byk2 bersabar serta berdoa utknya.. yer..

Ieda Al-Habsyi said...

semoga roh dicucuri rahmat..amin..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

al-fatihah tuk arwah mak mentua akak..semoga arwah di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman....sesungguhnya ajal dan maut di tangan TUHAN...DIA yang tahu apa yang terbaik tuk kita semua...tabah lah dalam menghadapi ujian ini k...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

sabar eh
setiap yang bernyawa akan pergi jua
semoga mak mertuamu ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman

'NuReeN' said...

Al-fatihah untuk arwah.. moga arwah ditmptkan dikalangan org2 yg beriman AMIN........

sorry nureen ketinggalan.. kebelakangan ni bz sgt.. moga k.zura & suami tabah.. takziah dari nureen sekeluarga..

Ena said...

sy turut rasa kesedihannya.. sebak!

moga arwah ditempatkan bersama insan2 yg terpilih di sisi NYA..

Rizziela said...

Al Fatihah...Semoga Arwah tenang disana..Insyallah

yunz_02 said...

salam takziah zura..

byk² bersabar k..

Anonymous said...

salam takziah.

perginya takkan kembali... al-fatihah.



~ acha~

Amy Syaquena said...

As'salam..

semoga arwah ditempatkan bersama insan2 yg terpilih di sisi NYA..

Naimah SiDiK said...

salam Zura... salam takziah dr kami sekeluarga.. Kuatkan semangat i'Allah ditempatkan dikalngan org2 beriman.. Allah lebih sayangkan arwah..

Kuatkan semangat n doa agar Irwan redha dgn pemergain arwah ibu!! ...

take care k

el said...

takziah dr kami sekeluarga
aku dah syak something happen sbb tgk lama ko x update blog..which is mayb ada kaintan ngan mil ko..
smoga arwah ditempatkan bersama2 ngan org yg beriman..-alfatihah

AkMa said...

Al-fatihah..semoga ko dan husband tabah menempuh hari2 yg mendatang..

takziah dr aku dan kluarga..

wantie said...

Baru ja jap tadi aku jumpa rozi. kami pun dok sembang ttg ni. aku doakan agar roh MIL hang berada di kalangan org yg beriman.

semoga hang tabah.begitu juga hubby hang.

alfatihah..

Gieyana said...

Salam Takziah lagi yer sahabat...moga korang sekeluarga sabar dan tabah..Allah Taala dh tentukan ajal, maut, jodoh, pertemuan di tanganNya..kita hanya mampu berusaha..berusaha dan terus berusaha..dpt jer msg dr hg ritu terkejut sgt2, airmata turut mengalir dan tatkala aku bc entry nie mmg turut mengalir air mata..berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul kan!..bkn setakat kalian terkilan psl zuriat,sure byk perkara lg kan! Aku juga terasa sgt2 psl sehari sebelum Arwah pergi dpt jg diizinkan Allah utk jumpa dia..tp sayu sgt time tue..mmg dh bgenang airmata tp control sgt2 agr x menangis..Igtan masa kt hspital tue mmg tbayang2 jer..cara Arwah lihat pada Iwan..Aperpon b strong yer...Kehidupan perlu diteruskan..Moga Arwah tenang di sana serta ditempatkn d kalangan hambaNya yg beriman..Al-Fatihah!..

*∽ IZAN ∽* said...

Takziahh....

*∽ IZAN ∽* said...

Takziahh..

Alfatihah buat arwah Ibu mertua. Semoga rohnya di cucuri rahmat...

Izan pun pernah kehilangan ibu mertua pada hari raya aidiladha 2007. memang sangat terkejut menerima takdir waktu itu kerana pagi raya tu baru je bersalaman menyambut aidilfitri bersama.. malam nya Ibu mertua pergi meninggalkan kami setelah sesak nafas pada tenghari.. semoga kita sama2 tabah menghadapi ujian Ilahii.. aminnnn

ieda said...

salam takziah utk zura sekeluarga.
al fatihah buat arwah...semoga ditempatkan bersama org2 yg beriman.
arwah mak akak juga tak bercakap di penghujung usianya.arwah bapa plk bercakap tapi kami tak faham sb dia kena stroke....akak boleh faham rasa terkilan yg zura rasakan tu.

Ogy said...

Takziah dan al-fatihah utk arwah ibu mertua zura....

baru je tau ni, sabar ya zura...bykkan sedekah yassin dan al fatihah pd beliau..

afdni said...

salam takziah yer zura.. moga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman..aminnn..

nba-Nur said...

Salam takziah utk Kak Zura. Kisah Kak Zura hampir serupa dengan Nur. Semua yang berlaku adalah ketentuanNya. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman. Al-Fatihah..

Zur@ZaRi said...

salam takziah dari zura n adam!

zura@iwan said...

terima kasih byk2 pd semua....

km redha dgn ketentuanNya...semoga arwah ditmptkan di kalangan org2 yg beriman....amin....

[-suziey-] said...

huhu sori wei aku tertinggal gerabak..kebizian..apepn takziah aku ucapkan..hope ko n family tabah..be strong ok..setiap yg hidup pasti akn mati..haih..aku hnya mampu bg kata semangt..yg lalui je btl2 memahami..

zura@iwan said...

suziey~

x per beb...lgpun aku x sempt nk gtau kt semua psl ni...
maceh byk2....

Iena said...

beb... sowry, aku baru terbaca pasal ni... aku mintak maaf banyak2...
anyway, salam takziah buat ko sekeluarga... hanya al-fatihah yg mampu aku sedekahkan...

AINANAM said...

tatkala mbaca entry ni ayong pun turut mgalirkan airmata...muka ciknah masih dalam ingatan ayong..ayong n man spai xblh nk tgk muka iwan, rasa sebak kalu tgk muka dia..tula perasaan yg kami rasai..

zura@iwan said...

Iena~

x per bebe....ko tlg doakan pon dh cukup bhrga...maceh beb...

zura@iwan said...

AINANAM~

bila angah bc n3 ni semula...mmg angah akan menanges le...huhu...
nk buat cm mn..kita kena bg smngt kt iwan..buat iwan gumbira...jgn bg dia sedih2...

PinQib said...

muga arwah tenang disana.. amin

sabar akak





First TWO wheels Moment

Direview oleh blogger OTAI. Wootwoot!

ps sory lama x jengokk

zura@iwan said...

PinQib~

amin......

maceh pinq