♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, February 22, 2013

Krabi,Phuket&Hadyai2013 : Last day @ Hadyai...

Assalamualaikum...Salam Sejahtera..

Sorry late update...kelmarin tak dapat nak update sebab saya cuti, my son had fever...kesian kat anak mama sorang ni...tiba-tiba demam, huhu...but this morning terpaksa kena hantar kat babysitter gak, sebab mama kena kerja sayang....i hope u more better okeh. Mama dan Baba sentiasa doakan kesihatan yang baik untuk kamu...Ameen...

Kalau ada yang tertunggu-tunggu bila la nak habis entri trip ke Thailand ni...boring dah ler...hahaha, #ada saya kesah..kekeke..yang penting saya nak simpan segala kenangan indah di sini...:), okeh la...rasanya nie entri last trip kitaorang ke Thai, destinasi akhir adalah di Hadyai sebelum balik ke Malaysia pada hari ke 5. Kalau yang ingin nak look back entri-entri lepas sila klik di label KrabiPhuketHadyai2013 yer.

Selepas meronda-ronda di Klonghae Floating Market petang tu, on the way ke hotel, kitaorang dinner dulu...

Grand Plaza Hotel...kami check in sini, betul-betul tengah pekan Hadyai...(tapi risau la pula, sebab dekat sangat dengan tempat yang kena bom that day..huhu)

tengah ambil mood sebelum ronda-ronda cuci mata + shopping..haha..

banyak giler baju-baju budak...rambang mata deh....

haihhh...sesi mengeluarkan suara pun ada kat sini...en suami lepas gian..kekeke..

setelah penat berjalan ....kita layan supper dulu...aiyooo en suami punya la ni, makan pulut di awal pagi..tak salah saya kul 2-3am kut...haha..

sambung lagi shopping di Pasar Pagi esoknya hari last di Hadyai...sebelum jam 12pm kena sampai hotel balik, tak pasal-pasal nanti kena tinggal tau..hahaha

kali ni kitaorang merasa naik Tut..Tut...40baht tak salah saya dari hotel kitaorang ke Pasar Pagi...

sini pun rambang mata weh....kasut baju belambak..hehe..

hasil shopping la konon....tak banyak pun, mana yang penting je beli....hehe..

soru dulu siap-siap...hari last, makanan dah tak disponspor dah....so makan sendiri...kekeke...

semua dah ready...nak balik...

ada lagi shopping? hahaha..kali ni kitaorang dibawa ke tempat menjual makanan ringan aka jajan...hehe, last shopping sebelum sampai ke border....macam-macam ada, kacang+keropok+asam...

sampai dah di Changloon...bye-bye Thailand....

Kesimpulannya memang tak menyesal mengikuti trip nie, memang best sangat-sangat...walaupun pergi rombongan bas nie, tapi rasa lebih selamat, sebab ada tour guide yang fasih dengan negara Thai ada bersama-sama kami...lagipun ini juga pengalaman bagi saya, dapat kawan baru....yang penting dapat jejak negara orang bersama yang tersayang saya!walaupun tak dapat bawa Irfan tapi hati tetap mengingati dia.... InshaAllah next trip kita akan pergi naik kereta sendiri, then boleh bawa Irfan bersama...ada kenangan pahit dan manis kami di sini...yang baik dijadikan teladan yang buruk dijadikan sempadan...:)

Group kami pernah tumpang solat di salah sebuah Masjid di sebuah sekolah...memang tak jangka ramai pelajar di situ sedang menunaikan solat Asar....apa yang saya lihat, mereka berdisplin dalam solat...solat berjemaah diwajibkan sebelum pulang ke rumah....Alhamdulillah mereka amalkan di sekolah begitu..

Terima kasih tak terhingga kepada en suami kerana menghadiahkan saya percutian ini sempena ulangtahun perkahwinan kita yang ke 7tahun...awak sudah buat yang terBAIKKK>

Anyway Malaysia is The BEST~~ Love Malaysia

Happy reading..and thank you..^_^

# nantikan short trip(plan last minute) small family saya ke Pulau Langkawi...

Love+Peace
ZII

Ayu Ayunie said...

bestnya jenjalan. tgk tempat org byk kiter leh belajar kan..

::NureeN:: said...

baru abes yerr trip g thai...
pulut n mangga tue, el ckp sodap, hg x try mkn ka?

ALoNa CintamaniszLite said...

pulut mangga weh.....nyummm...

Seronok ler jalan2...rasanya mmg ramai skang ni yg suka jenjalan. Leh release tenson keje, kan..

Anum said...

seronoknya murah2

ALoNa CintamaniszLite said...

ha'ah...rawang burger bakar ada bukak cawangan kat kamunting, dorang sewa stall kat restoran selera malam ni. Akak pun tak sempat nk try lagi. Malam ni baru rasa nk g try...tak sangka kebetulan zura ada komen pasal tu, kehkeh..

Ayu~

tu la ..

alhamdulillah rezeki dpt gk g neg org..hehe

Nureen~

tu arr..lama tul nk abis kan..

gmbr byk kan..hehe

aku tk mkn la beb pulut mangga tu..kul 2-3am laki aku balun..aku mkn mangga je..ahha

K.Alona~

minat pulut mgga ke kak?

tu la..srkg mmg org berkemampuan nk pegi jln2 neg org kan..alhamdulillah...sy smpi gk sini..

Hanum~

boleh la..murah gk le better than kt Phuket

K.Alona~

aha betui2..kt kamunting..hehe...buka stall kan, masa zura pergi tu..lalu depa tgh grand opening la tu..masa CNY holiday ..

nnti akak try ..ceta kt blog ye..

wantie said...

aku suka benor ngan pulut mangga. kalau aku le. apa pedulik kan. 2-3 pagi pun aku bedal gak pulut mangga tu.

hahahaha....soping sampai lebam. balik nanti tak nyesal dah kan..kan..

wantie~

hg suka pulut magga..aku mmg kureng..tk kesah dpt mkn ke tak..lain la kalau megidamkan...hehe..

tk soping smpi lebam pun..ikut budget...mmg tk myesal la..sbb dh dpt apa yg nk beli tu..just pergi terjah..apa suka beli..ehhe

Sidratul Muntaha said...

jauh berjalan luas pemandangan...

Ayu~

betui tu beb..

Myra Jay said...

Bestnyer tengok akak dan suami.. berjalan sakan ha ;D

Mj~

lepas ni tk taw la bila bleh jalan sakan ag..hehe