♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Monday, October 11, 2010

Ladang Anggur, Tasik Beris

Selepas kekenyangan makan nasi kenduri di rumah parent in law gieyana, kitaorang lepak2 chit chat jap....then kitaorang gerak balik. On the way balik tu, haruslah terjah Ladang Anggur Malaysia ni...hikss. Dengar pasal ladang ni pon dari Gieyana & Wantie, alang2 dah lalu kalau tak singgah terkilan plak nanti kan...tido tak lena mandi tak basah...ahaksss...ke situ plak..
Tak nak citer panjang2 ler....bak kata pepatah dalam english...let the pictures tell the story...so layannnnnnnnn.....
P1110434
Entrance Fee Adult Rm2.00 , Student RM1.00
P1110439 Nyum...nyum....sedap gak anggur Mesia ni..
P1110442
P1110444
P1110452
P1110453P1110451
P1110468
P1110454
P1110466
P1110472
P1110473 Dan haruslah ada gambar berdua2an kan...hikss..
P1110477 P1110483
En Aru & Pn Ea yang turut sama berkonvoi dari rumah kenduri ke sesi menjelajah ladang anggur...hahaha..
P1110485
Ea dan aku berbaju kurung dalam ladang gituww...wanita melayu terakhir la katakan...kahhhhh..
P1110491
P1110492
P1110493
Jeles tengok pengantin duk posing sakan...aku pon nak gak la...wakaka....lentikkkk gituwww...wowwww.....
P1110496
Tengah syok2 posing.....sebelum cergas balik, ada jodoh jumpa Madi & Flys ni lagi kat ladang anggur tu....sebelum tu dah berjumpa di rumah kenduri, so sambung chit chat lg le...hikss.
P1110498
P1110499
Alalala.....tomei2 jerk diaorang ni......malu2 meow la plak...hahaha...

~Seronok korang dapat masuk ladang anggur ni....macam tak percaya boleh ada ladang anggur di Malaysia ni...hikss. So korang pun jangan lepaskan peluang ini ye...hehe
~Bila nak berjumpa lagi dengan sahabat2 ni ye...kalau ada jodoh kita ketemu lagi...hehe

26 comments:

UmmiRosma said...

Zura...best lah kat sana ada vineyard. Aak ernah tanam anak pokok anggur ni tp tak mau berbuah. Kwn akak pernah berbuah tp anggur tu tak pernah manis hehehehe

Kao kat vineyard tu, rasa anggurnya bagaimana? How much do they sell it? I like the entrance fee is not that expensive. Kat negeri mana ladang ni zura?

Gieyana said...

perghh posing sakan noh..kalau idak leh gak joint sepapan nie..hahahaha...kalau sembang ngan kengkwn sure x habis2 kan...mmg cantik tpt nie..rasa cam kt over the sea lak!hahahaha

zura@iwan said...

UmmiRosma~

ye ke...dia kena cara tnm dia kut...br mjadi..hikss...

rasanya manis gk kak....kalau grape ijo tu rm10.00,then black grape rm7.50...ladang ni kt Sik, Kedah kak....

fazilzura said...

wahh besh nye . kt ner n i???
nnt bwh haku ye

Rizziela said...

Tak masam ker buah anggur tu....

zura@iwan said...

Gieyana~

hahaha...posing jgn x posing, tp masuk tu kejap je kan....bleh masuk bgmbr2 je la..nk petik x leh plak..huhu...
tu la psl...sambung sembang ngan Madi & Ina x stop2...kakaka...idak hgpa bleh join spapan kan...hehe

zura@iwan said...

fazilzura~

kat Sik, Kedah beb....insyaAllah kalu ada masa bw ko..hehe

zura@iwan said...

Ziela~

eh ok je rasa dia...manis2...hehe

'NuReeN' said...

bestnyerr...
mkn anggur dr dahan.. perrgghhhh... nak g jgk..

x pernah tau plak citu ada ladabg anggur.. myb jarang2 lalu kot..

wantie said...

bila aku tengok kat sini, rasa mcm nak pergi lagi sekali la pulak.

Tapi kan.. buah anggur dia memang manis!!!

[-suziey-] said...

ececeh..wanita melayu terakhir la sgt.padahal br balik knduri.ekekek:p

bestnye wei..camno nk pegi sini ni..mcm kt overseas dh:p

zura@iwan said...

Nureen~

x bleh petik ni nureen...kena beli kt Sales Gallery depa yg telah dipack siap..hehe...

kita pon tau dr member la gk..dh alang2 alu...siggh je le..hehe

zura@iwan said...

wantie~

hahaha...nnti siggh lg weii....tp masuk amik2 gmbr bleh le...x leh nk buat apa pon kn kt dlm tu....hikss

betui2 buah anggur dia manis...aku beli smpi 3 pack..haha

zura@iwan said...

suziey~

hahaha...tahu x per..br blk kenuri kan...x kan aku nk tukar bj plak..kahhhh..

ko kena dtg utara la beb...br leh smpi cini..hahaha..

Rinna said...

Bestnyaa zura.. kat M'sia pun dah ada ladang anggur seronok tgk..kalau ada kesempatan nak gak pergi tgk sendiri ladang anggur nie.. :)

zura@iwan said...

Kak Rinna~

tu arr....kak ada kesempatan nnti try la terjah..hehe

mama tisya said...

tktau pn ada ladang anggur kt msia...yg tau ladang strawberry je...

shi3la said...

wahhh besnyerrr tinginlahh nak pegii..teruja nengok anggur berselerakkan atas paler...saper nak bawak haku pegi nihhh...

zura@iwan said...

mama tisya~

kita pon tau dr gie le..hehe...

zura@iwan said...

shiela~

teringin nnti ko ajak laki ko dtg terjah utara ye..hehe...ko sponspor aku gi bw ko..kakaka.

CuTeMiUt78 said...

wah.. bestnya dapat g ladang anggur ni

zura@iwan said...

cutemiut~

hehehe...smbil2 kak...gi knuri terjah cini le...hehe

Sidratul Muntaha said...

bila tgk gambo lama ni..
aku tgk laki ko sikit kurus la
lps dpt irfan
agak berisi beliau
ahaha
tasik beris..
mana ni yerk?!
nk google jap

Zura@Iwan said...

Ayu~

owhh ya ka?
kena habaq kt dia la gitu..ahha..

tasik beris kat sik, kedah

Mar Maria said...

bestnye tgk buah anggur byk2 mcm tu dpn mata...kot2 leh curi mkn x??hihihi (Xbaik2x)

Zura@Iwan said...

Mar~

tu arr..geram kan..tp tk leh petik..