♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, October 6, 2010

Biarkanlah....


Biarkanlah setiap apa yang orang lain pikir tentang diri kamu walaupun.....

ianya baik ataupun jahat..

Andainya, jika seseorang dengki denga kejayaan anda..biarkan saja.....

Satu hari nanti, mereka pasti jemu jua....kata orang seperti cemburu tetapi cemburu yang sihat...

Maka itu, tenangkanlah diri anda...lapangkanlah hati anda...

Apa yang kita tahu dalam hidup ini semuanya adalah drama semata dan ianya ujian sejauh mana keimanan dan kesediaan kita menghadapi roda hidup ini.....


** Semoga yang terbaik untuk diriku...dan yang terbaik untuk diri kalian......setiap orang mempunyai kelebihan dan kekurangan masing2...begitu juga aku.....

22 comments:

fazilzura said...

ye betui tu

zura@iwan said...

fazilzura~

hehe....yup...tp kita bleh berubah demi kebaikan...hikss

Ciklinn said...

yer betul tu...

zura@iwan said...

Ciklinn~

hikss...thks...

ILA HAFIZ said...

manusia boleh berubah tp biarlah dari hati yg ikhlas & suci. bukan kerana org luar atau ingin melindungi diri.

ALoNa Cintamaniszlite said...

Dh hampir 16thn akak berumahtangga..akak dh lalui mcm2 dugaan. Bkn dugaan antara suami dan isteri..tetapi dugaan ngan sekeliling yg tak suka tgk kita bahagia..aduhaii..
Buat tak tau aje. Kalo pikir..ngan kita2 akan jadi gila mcm org tu jgk, huhu.
Kita masih ada keluarga yg menyayangi dan kawan2 yg masih sudi menghulurkan persahabatan dan keikhlasan..

[-suziey-] said...

yuhuuuu....bgs kata2 smengt ko ni..klu ikt kata org mmg merana la..just go wth the flow..hehe.. cheers

zura@iwan said...

Ila~

betui tu Ila...berubah kerna keikhlasan bkn dr ckp2 org kt luar...berubah dengan rela hati..hehe

zura@iwan said...

Kak Alona~

maceh kak kerna sharing...masing2 ada rezki masing2 kan...sesgghnya ada hikmah di sebalik kejayaan....kena byk bdoa..bsbr kan kak....hehe

zura@iwan said...

suziey~

hohoho...mana ko gi ni...lama x nmpk...hikss...

tu arr....kata2 smngt utk aku jugak...aku bknnya berjaya sgt mcm org len...cuma aku redha dengan ketentuanNya...kita kena berusaha ..tawakal...& syukur ...

atty's said...

betui zura..biarlah org nak kata apa..nanti insyallah .jemu diaorg stop ..

zura@iwan said...

atty~

hehe....insyaAllah stakat ni x tjadi lg kut kt sy...minta2 dijauhkan ler...cuma ni utk peringatan pd diri sdiri....

el said...

sejak 18 menjak ni hang ni asyik bermadah pujangga jek..hehe

aku sokong kata2 kau
rezeki masing2..ada lebih ada kurang kannnnnn

smoga terbaik tuk kamoo dan juga aku dan juga yg lelain....

zura@iwan said...

el~

kakakaka....madah mendenya.....sj suka2 akak le..kakaka....

betui2...rezki masing2......

maceh2...

'NuReeN' said...

betoil3x (upin ipin)

zura@iwan said...

Nureen~

hahaha...sejak bila upin ipin ada blog ni..kakaka..

wantie said...

napa ni zura. bunyi cam sedih ja.. yang aku best tu ayat. lama -lama org akan jemu jua.. aku sokong hang zura.

manusia ini bersifat baharu. cepat jemu..

CuTeMiUt78 said...

eemmm betul tu... pedulikan apa org kata...

zura@iwan said...

wantie~

hehe..x sedih...cuma aku suka ayat2 tu....yup...cepat jemu kan...hiks..

zura@iwan said...

cutemiut~

yup....tp kalu org mgata utk kebaikan x per...hehe..

Farra Dhelina said...

mcm sedih je entry ni kak

zura@iwan said...

Farra~

x de apa2 la farra...hikss