♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, September 14, 2012

Bila Saya Tak Sihat...

Alhamdulillah saya dah sihat dari demam...cuma selsema saya belum ok lagi.....Mama kan bila saya tak sihat, memang tak senang hati nak pergi kerja..sanggup cuti untuk jaga saya di rumah...Owhhhh saya sayang Mama! Mama gembira bila saya dah sihat....Papa pun senang hati nak pergi kerja......
Bila saya tak sihat.....Mama tak senang hati nak hantar kat Mak Ani( BS), walaupun boleh aje nak hantar....:-), sebab Mama rasa saya kecil lagi...hihi. Bukan Mama dan Papa manjakan saya sangat....tapi Mama nak buat yang terbaik untuk saya. Mama dan Papa dah buat yang termampu daya mereka....:-)

Mama dan Papa sebenarnya kesian pada saya...waktu siang hantar kat Mak Ani, jadi waktu malam je jumpa...tu la saya kalau malam memang tak tidur awal....saya perlukan perhatian Mama dan Papa melayan saya...bermain bersama saya...kadang2 Mama dan Papa penat berkerja, tapi mereka sabar melayan juga...huhu..

## Hahahaha...Irfan dah pandai tulis blog kah! lawak plak rase!...kakakaka...

 
==================================
#Kadang2 orang kata....macam ni lah bila ada anak sulung.....jaga lebih, ini tak boleh...itu tak boleh...sakit sikit kelam kabut...huhu.....tapi kalau anak no 2-3 dah buat macam biasa aje......mungkin dah ada pengalaman dari yang pertama kut? Macammana pun kasih sayang anak2 tetap sama kan....setiap peel budak2 tak sama. Semua ini belajar dari pengalaman....;)...
# Maaf jika ayat nie ada menyentuh perasaaan sesetengah pihak...saya tidak tuju pada sesiapa pun...hanyalah sebagai rujukan untuk saya....Peace no War!hihihi..


12 comments:

wantie said...

betul la tu, bila dah ada pengalaman, kita boleh handle situasi dengan tenang.

tetiba aku terfikir, masa aku preggy dulu, mcm mcm aku tak boleh. naik motor tak boleh, terentak sikit tak boleh, kejap kejap pi angkat perut sebab baby dok bawah.

baru 32 minggu baby dah nak keluar, kena makan ubat tahan gugoq. sebulan sebelum beranak dah tak boleh jalan. mcm mcm aku alami masa preknen.

Tapi bila dah keluar dak Aleesya ni. Alhamdulillah Allah bagi kesihatan yg baik.kalau ckp tak sakit langsung tu bohong la kan. tapi Syukur sesangat. Rasa mcm sakit peknen dulu dah di bayar dengan kesihatan anakku.

sabar k, dugaan tu mematang kan kita

AzuraFazil DIN said...

heheh btl tu .. time anak 1st ni sume nye over beb .. wakakakakak lg pun psl kite x de pengalaman .. nnt dh 2 3 xde nye gini ..

Noorly A Puad said...

jemput ke blog saya.Inginkan tip2 tingkatkan penghasilan susu, kunjungi http://mamahazeeq.blogspot.com/

shark said...

yay!!saya dah sehat :)

ch@ said...

sama je, anak dua pun sama mcm anak sulung. kalau adli demam, kita tetap cuti utk jaga dia. tah, rasanya anak ni tak kira berapa pun, smuanya sgt penting.

♥MAMASYAZA♥ said...

sama la akak pun, masa anak sulung mmg betul2 jaga, coklat tak bagi makan, jajan lagi la tak boleh makan, tapi hasilnya gigi ami mmg elok takdak yg buruk, tapi bila anak dah bertambah, syarat segala tu makin longgar, hero kecik akak tu 5 thn gigi geraham dah berlubang, gara2 suka sgt mkn sugus

Zura@Iwan said...

masing2 ada habuan dia kan....sebalik kejadian ada hikmahnya....

apa2pon aku bsyukur ...anak aku sakit ni sebagai satu ujian utk aku..

Zura@Iwan said...

ntah la...blm ada anak no 2 lg..x taw cm ne..hehe

Zura@Iwan said...

thks..

Zura@Iwan said...

alhamdulillah....semoga sehat sll..

Zura@Iwan said...

betui...semua anak penting kan...kasih syg tetap sm..

Zura@Iwan said...

hahaha....tu la psl kak...

dh ada pgalaman ni..yg anak no 2 n sterusnya mcm biasa je ...tp syg tetap syg