♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, October 1, 2009

Aidilfitri D'PERAK

Di ketika raya ketiga, kami dah berada di kampung Mak aku SELAMA, Perak. Pagi raya tu kami beramai2 sudah siap sedia nak terjah ke Kampung Abah aku lak di ALOR PONGSU. Dekat jer antara kampung Mak & Abah, lebih kurang 45minit…hikss…Mak & Abah anak Jati Perak ko, aku ponn sebab aku lahir juga di Selama, Perak tapi tak membesar di kampung pon…

Menjadi kebiasaan kami sefamily, jika raya kami akan pegi beraya ke kampung Abah walapun Tok & Tok Wan dah meninggal. Hmm….lebih kurang kami terjah 7 buah rumah tuh…makan tu tak yah nk cakap la, mmg mkn sampai nak pitam….kakaka…

Ada juga la gambar kenangan yang sempat aku “tangkap muat”….layanzzz…

Ain anak saudara aku…dah bermanja2an ngan Ayah Ngah dia…bagus2..teruskan kemanjaan mu…hahaha..
P1070566
Kekenyangan tersandar weii….baru sebuah rumah…haha..
P1070581
PakCik aku yang tgh pakai kain pelekat lalalala tuh….adik Abah yang bongsuuu…
P1070585
Nih rumah ke-4 kami berjaya terjah….kakaka..
P1070592
Laksa ko my feveret…..rumah last km terjah nih, rumah PakTam aku…selalu MakTam buat laksa tau, very the mabelesss…
P1070594
P1070599
My sista Ayong, Mak aku & Ateh….dh nak blk daa lps tuh….


** Setelah bersalaman, kami pun pulang……..ponat tul, nasib baik dekat jer nak balik…hikss..
** Ada entry membakar satay plak yerr……tunggu…

36 comments:

~Firsya~ said...

beshhnye dpt jln2x raya,kila nie lom ade ms lg nak jln umah mmbr2x,huhuhu...sodapnyo laksa tue,,,lapo ler pulokk

el said...

aku tgh sakan beraya..mlm ni pun pas bc yassin nak p terjah umah mak sedara belah laki aku pulak...kutip duit raya kahhhh

** atie + farid + aisyah ** said...

kak...,meriahnye raya akak....atie pas balik KL ni tak sempat bejalan raya lagi....
awatla tak bgtau raya ke2 akak ade kat baling...kalu x leh jumpe kan....hehehehe....

maktih atie pun kg kat SELAMA...tp atie tak penah g pun...hehehe

kak...nnt atie balik kg leh la dating2

Dee said...

aritu dh msk laksa..so, x terliur sgtlah..hehehe..

zura@iwan said...

Firsya~

hehehe...time raya la kite bjumpa snk saudara kiela...hehe...ni akak blk png mn g jln umah member lg..

zura@iwan said...

el~

aku ni nasib baik x de bb lg...idak aku pun sakan la kutip duit raya...

zura@iwan said...

atie~

itu la...kita tak bctc....idak bleh jumpa2an ye...hehehe...

ok...insyaAllah apa2 atie roger arr..

zura@iwan said...

Dee~

kite lak...wpun dh mkn laksa...totap tliur ko..

AINANAM said...

rugila xtambah laksa 5kali aritu..sempat 2kali je..nmpk terliur pulak

Gieyana said...

Meh mkn laksa kt umah aku nnt..kekeke

Ain dh ok dh yer ngan hubby ko?hiks!

zura@iwan said...

Ainanam~

tu la psl...nk tmbh sogan lak...

zura@iwan said...

Gieyana~

owhh buat laksa rupernya...wajib aku terjah...hikss...aku pun ingt nk buat laksa, tp x tau bila nk buatnya. Aktiviti miggu nih penuh lak nak terjah umah org...kakaka..

aaa dia ok lak ngan hb aku ...

[-suziey-] said...

waaaaaa mkn laksa tu..syiok arr..laksa utara mmg best..oh xsbr nk balik kg mkn laksa mil aku..heheh

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. dah nama pun raya kan.. sure la makan.. dan makan gitu..

mummYaeesh said...

bestnye..ramai mak sedara pak sedara.. bleh raya sakan.. weols non ado..huk2..

CINTAMANISZ Lite said...

Pergh! kuah laksa yg pekat ngan isi ikan tu yg membuatkan akak tingin nak makan laksa ni.
Ada peluang ke nak rasa laksa Zura dan Gie pulak?? Khabar angin dtg menerjah..korang nak wat laksa ye?? hihi

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

wah bestnyer...dapat berjalan raya...laksa???wow bestnyer..baru dok plan nak buat laksa sodap nie..

zura@iwan said...

suziey~

laksa maktam aku buat nih...mmg betui2 mabelesss....usihhh. blk cepat tepen..

zura@iwan said...

Cutemiut~

aaa betui dh raya ka mai mkn la...kakaka..wpun x mkn berat2 mkn ringan2 pon jadi..

zura@iwan said...

Mummyaeesh~

mmg kite byk pak & mak sedara....abah kite mmg akan ajak anak2 g jumpa sedara2 nih...hehe..ala sian uols ye..

zura@iwan said...

Cintamanisz~

hehehe....ala kak dgr mn kabor2 angin tuh...kekeke...gie mmg nk buat laksa, kita x tau bila arr...

zura@iwan said...

purple~

mmg wowww...buat jgn x buat tau...

neezareef said...

alamak..npk laksa

neezareef said...

alamak..npk laksa

zura@iwan said...

neezareef~

ya...laksa la tuh...

zura@iwan said...

neezareef~

aaa laksa Perak...hehe

afdni said...

aiyookk..cm terliur plak tgk laksa tu..nyum nyum..

zura@iwan said...

afdni~~

suker laksa gk ye? hehehe

atty's said...

zura..meriahnya raya zura..kty suka heder..tu..lawa..ar

laksa..my feveret gak..huhuuh .

ikiqzana said...

aku pun suker laksa.. nmpk sedap..

zura@iwan said...

atty's~

hehehe...x de meriah sgt la atty..besa2 aje...sekali sekali bkonvoi ramai2 kan...

owhh feveret ye...

zura@iwan said...

ikiqzana~

kita serupa....hikss..

*Zetty* said...

amboi..baguihnya dok layoq laksa kat kami..zati pun hantu laksa gaks...erm...dapnyer.. ;p

zura@iwan said...

Zetty~

hahaha....hntu gk ye...kite serupa..

wantie said...

meriahnya ko raya...

jalan sana sini noh..makan macam-macam...

aku jeles weh....

zura@iwan said...

wantie~

aaa mmg cm tu km sll...bertandang ke rumah org....