♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, August 1, 2012

Penenang Hati dengan Doa Pelembut Hati..InsyaAllah...

Assalamualaikum....



Salah satu doa untuk menenangkan hati...Antara kebaikan doa pelembut hati ini adalah baik diamalkan untuk meredakan perasaan marah, melembutkan hati yang keras, mengatasi sikap suami yang panas baran, mengatasi anak yang degil, malas beribadat dan sebagainya.

Bulan puasa ni..kadang2 timbul perasaan cepat marah kan....hihi.  Ayat2 Al-Quran adalah ayat penenang hati...semoga Allah melindungi kita dari perkara2 yg tak elok.....Amin...

5 comments:

Gieyana said...

Nice sharing..:-)
Alhamdulillah.sy jrg ada perasaan marah..mybe dlm 20% jer kot..tu pon slalunya marahkan nureen psl dia sepah2kan barang..ekekeke..

wantie said...

doa ni di baca kat ubun ubun anak sewaktu dia tidur. Tapi tuk suami, time dia tidur. baca doa ni tengok betul betul kat leher dia, tengok halkum dia. jika dia telan air liur sewaktu tidur, time tu le hembus.

jgn dok hembus kat ubun ubun suami memang tak jalan la... aku dapat petua ni dari seorang ustaz. kekadang je amal. sebab kekadang aku yg zzzz dulu dari laki aku. hahahaha

Zura@Iwan said...

Alhamdulillah...perasaan marah tu kita sdiri kena kawal....kdg2 aje dtg marah tu..hehe..

Zura@Iwan said...

insyaAllah diamalkan selalu....

Faten said...

doa ni di baca kat ubun ubun anak sewaktu dia tidur. Tapi tuk suami, time dia tidur. baca doa ni tengok betul betul kat leher dia, tengok halkum dia. jika dia telan air liur sewaktu tidur, time tu le hembus. jgn dok hembus kat ubun ubun suami memang tak jalan la... aku dapat petua ni dari seorang ustaz. kekadang je amal. sebab kekadang aku yg zzzz dulu dari laki aku. hahahaha