♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, August 2, 2012

Macam Kartun | Yang tu Yang Sedap Tue!

Assalamualaikum....

Haizzz...awat entry sebelum ni tak keluar update kat blog list tu ha...bengong tul la...huhu..geram nieh...hahaha..

Berbalik pada title entry yer....selalu tak jadi kat korang, makanan yg kita masak dlm keadaan kelam kabut mcm kartun tu lah yg selalunya sedap jadinya....sebelum ni sedap juga lah, tp skrg dia punya rasa sedap tu lain sikit...hahaha.


Selalu balik kerja sure masak macam kartun....kelam kabut, walaupun masak yang simple ...tp macam tak cukup masa, ye la....sampai rumah lebih kurang jam 6 lebih....ada sejam lagi nak berbuka tu, kadang2 jam 6.45pm baru start masak...pong pang2 kat dapur...tapi lucky dapat bantuan dari En Suami yang selalu beri kerjasama begitu juga tak ketinggalan Irfan yang sudi membantu juga di dapur...memang meriah lah dapur rumah ku tu...dah la sempit....kahhhh3...


Yeayyyyyyyy...akhirnya berjaya siapkan mskan yang sedap bangat tu pada jam dkt2 nak berbuka puasa , memang terBAIK lah...hahaha...Alhamdulillah En Suami memberi pujiaan walaupun masak dalam keadaan kelam kabut dan hentam jek taruk apa yang ada...seronok saya rasa....Sedap sangat dia kata, siap buat thumbs up ag...saya kata, masak kelam kabut selalunya jadi sedap kan..kakaka...

Tapi kalau selalu letih gak mekkkk....tak per En Suami memahami, saya yang rela nak masak sebenarnya...lagipun tak selalu saya masak....jarang2 betul dapur rumah saya tu nak berasap...huhu..

## Nak buat cucur udang + kuah kacang la hari ni....masak mcm kartun lg ke nnti? kakaka..

6 comments:

Anonymous said...

he he nk masak pown ikut style cartoon yek

wantie said...

hahaha... aku la tu yang masak mcm kartun. tapi best woo.. sebab bila selesai masak terus azan.

nad said...

akak zura masak ape yg cam kartun tu?
hehhe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hahaha...kartun tu kelam kelibut la..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

ya la..sm arr mcm aku...dh masuk azan br selesai..perghhh....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

msk mcm2....msk simple2 je..tp jd mcm kartun...nk cepat...haha