♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, June 6, 2013

Sedikit sebanyak dapat juga mengembirakan hati kecil dia..

Assalamualaikum wbt...Salam Sejahtera,

Dah hari khamis..esok jumaat.....dan....sambung sendiri..kekeke..

Lepas ambil Irfan kat rumah MakAni (mak pengasuh) ada masa lagi sebelum magrib, bawa Irfan ronda petang sambil exersice kaki dia kat promenade waterfront...Baba dia baik hati nak bawa ronda-ronda, kesian kena tinggal kat rumah pengasuh....huhu.


Irfan dah macam kenal jalan nak masuk ke rumah dia dari rumah pengasuh taw...kat lorong hajah halimah kat Jelutong (jalan nie orang Penang je tahu kot..hahaha), bila masuk jalan tu mesti meronta-ronta nangis, huhu..masa Mama drive pula tu, penah sampai tarik-tarik tudung Mama nie ha.., mula terfikir apa hal Irfan nie, tiba-tiba jerit...huhu. Hari ke dua baru Mama taw...rupanya dia taw nak bawa dia balik rumah...kahhhh! lawak tul...kemudian saya pujuk dia..." Ok..ok..Mama bukan nak bawa Irfan balik ni..Mama bawa ronda-ronda ok...jangan nangis-nangis na.." yang lawaknya dia terus senyap, senyum lagi...lalalalalala. Cerdik dah dia .


That why seboleh-bolehnya Mama dan Baba berusaha juga sedikit masa balik dari kerja bawa Irfan ronda-ronda, kalau tak pergi bawa ber"jogging" maybe ronda-ronda ambil angin...itupun kalau Baba Irfan free.  Semoga Irfan memahami kami taw...Baba dan Mama pergi kerja. Hari minggu kita ada bersama pergi jalan-jalan kan...kan...kan..

Setiap ibubapa memang kalau boleh nak buat yang terbaik untuk anak-anak mereka, tetapi kadang-kadang mengikut juga tahap kemampuan kita...ikut rezeki masing-masing. Maafkan Mama dan Baba yer jika ada terkurang dalam membesarkan Irfan...huhu..

#Touching!

#Macam entry khas untuk Irfan jer nie...anyway bila besar nanti baca k..hehehe..

Sekian...terima kasih semua sudi singgah blog zura@iwan..
LOVE,Peacee
ZII

12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

:)

el said...

dah pandai ea..xmo balik rumah eh hahaha...kena bw ronda2 dulu hahah cerdik dia...

eh bkn ang ada satu lg blog tuk irfan ke..caner..kebabom ke haha

Nad MamaZN said...

Sweet sgt!
Boring kot dok terperap dlm umah je
Pandai dh dia :)

Zura@Iwan said...

hanum~

:)

Zura@Iwan said...

el~

aha tu arr...
dia kalau duk dlm keta, dia berdiri perhati jln..kahhh..

aha..blog irfan ada, tk le kebabom sgt...utk kenangan gk tu..story dr dlm pewot smpi skrg...dan masa depan...insyaAllah

Zura@Iwan said...

Nad~

hehe..
tu arr...duk umah pgasuh tk jln2 mn..
terperup dlm umah kot kan..

MrS. F!zA said...

irfan dh besar dh blh cam jalan..esok2 dia tahu jln ke rumah pengasuh dia rejek plk tkmo p situ..hehhe

mama lieyna said...

Yes..hanya yg terbaik utk anak... in shaa Allah, besar nnti irfan ingat semua ni...

Alaa dh bijak dia..

Zura@Iwan said...

Fiza~

tu arr...
tp pujuk2 dia ok arr tu..hehe..
dia ngan pgasuh ok...cuma suka berjalan irfan ni..haha

Zura@Iwan said...

mamalieya~

aha...mesti nk yg terbaik kan..

insyaAllah..moga2 dia ingt semua ni..

ALoNa CintamaniszLite said...

budak2 cenggitu laa..suka meronda2. dapat naik motor pusing2 kampung pun jadi laa, gitu..
Lagi baik cenggini dari meronta2 mintak itu ini nangis masa kat supermarket...

Zura@Iwan said...

k.Alona~

tu la kak..adat la cm tu kan bdk2 ni..mmg pandai demand skrg..hikss

betui2 tu kak..tp kdg2 irfan ni, dh pandai tgk mainan yg taruk duit tu..adeii..kdg2 kena bw dia lari dr nmpk mende tu..haha