♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Sunday, November 18, 2012

Sakit Itu Ujian | Cuti Panjang...

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera,

Alhamdulillah berkesempatan kembali saya menulis di sini, setelah sekian lama tidak berkongsi cerita dengan kawan-kawan...readers zura@iwan blog ada yang tertanya-tanya ke mana saya ke? ke ada yang tak kisah saya ada ke tak ada...tak de pun orang tak kisah...huhu. Asalkan kawan-kawan doakan yang baik-baik untuk saya dan keluarga....saya gembira dengan kegembiraan kawan-kawan juga...syukur..

Saya bercuti panjang yea, bukan bercuti cuti-cuti Malaysia ..inilah namanya pengorbanan seorang ibu, pertama kali dalam hidup menjadi ibu, memang bukan mudah sebenarnya hendak menjaga seorang anak dengan sempurna, kita juga ada kekurangan dan kelebihan masing-masing..saya mengaku saya tidak banyak pengalaman dan dalam proses memperbaiki diri menjadi seorang ibu yang terbaik untuk anak dan menjadi seorang isteri yang terbaik..insyaAllah..(opsss melalut sudah saya!)

Ya saya bercuti jaga anak lelaki saya seorang nie....ini kali ke dua dia kena cirit birit, last time masa umor 6bln sampai kena admit, kali ni Alhamdulillah tak kena admit. Gelabah juga saya, mula-mula hari isnin last week masa ambil dari rumah Mak Ani dia, Mak Ani dia kata dia muntah dan cirit...saya dah muka risau. Then cuti Deepavali Irfan mula demam bersama muntah dan cirit, ubat demam dah ada spare kat umah..lepas tu bawa pergi klinik pakar , doc kata dia kena food poisoning..haizzz macam mana boleh kena pun tak sure....semua itu di luar jangkaan saya....huhu.

Hero kecil saya nie...payah makan ubat, perut tu angin sama kerna asyik cirit, bila makan ubat....kerja termuntah balik....kesian kat anak saya nie.....saya tak sanggup nak paksa makan ubat, tapi apa kan daya nak dia baik kan, still tak ok lagi... Saya refer ke pakar Lam Wahh Ee lagi, doctor kasi ubat lain yang klinik pakar tu tak kasi, Alhamdulillah progress yang baik....syukur dan lega hati tengok Irfan dah baik, masa dia sakit tu dia still aktif, cuma kadang-kadang tu dia letih sebab takut makan ubat....menangis macam sakit apa jerk....nak nangis saya tengok dia....but Irfan memang strong insyaAllah besar nanti dia anak yang kuat...:)

Hari isnin esok, baru start kerja...haizz, kerja banyak tak settle lagi nie....biasa la hujung-hujung tahun, nasib baik dapat boss yang memahami, terima kasih boss...Family come First kan? hehehe..kita tak minta semua ni terjadi.....tak kan kita nak anak sakit, selalu aje mendoakan kesihatan anak, suami dan keluarga kan?

Irfan makin kurus pula sejak tak sihat, nanti makan then minum susu banyak-banyak ye sayang...semoga cepat besar,lagipun Irfan now dah boleh berjalan dan langkah panjang then gigi kat bawah lagi dua nak tumbuh.....mungkin sebab tu ke dia tak sihat ye!hehehe.

Wasalam...
Peace...Smile!
(panjang macam surat cinta la plak...hahaha)


#story kenduri kat Taiping 2minggu sudah nanti saya sambung, besok saya update...sayang pula kalau terkubur je lagipun tak de story sangat nak update kan...hikss..

19 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Alhmdulillah beransur siihat ye irfan..bab anak sakit mmg buat jiwa kita tak tenang..huu..semua ibu2 faham tu..hope kekal sihat ye irfan lepas ni.. mkn byk2 kasi mo ntel semula ok.

JaSSNaNi said...

alhamdullillah.. patut la zura senyap je... rupanya ada hal.. jaga anak ye.. irfan dah sihat.. lepas ni waktu dia membina semula stamina... so mama masak banyak2.. waktu2 ni irfan suka makan tau.. :)

♥MAMASYAZA♥ said...

syukur alhamdullillah irfan makin ok. siratu pun dah 4 hari demam, hari ni ja nampak makin ok. risau sgt kalo anak2 demam

wantie said...

semoga cepat sembuh ya irfan...tabah k

OKje said...

semoga irfan cepat sembuh ye....biasalah bdk.....okje pun pernah merasainya dulu...sebgi ibu mmg sgt risaukan!

nad said...

Irfan sakit..? Ksiannye hero pujaan malaya tu..
Moga irfan beransur.sembuh...
Irfan kuat! =)

m@m@yAyA said...

alahai cian irfan xsht yer~
xper nti pasni irfan mkn byk2 tau bg sihat dan kuat~

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mamalieya~

ye la kan..ntah la sy ni syg sgt ngan anak ptama kut kan..jd risau lebih..hehe..dia bsr sket ok la kut..hehe, thks mamalieya..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

JassNani~

tu arr..senyap je kan...now pun bz sbb settle keja..huhu

alhamdulillah dia dh start lalu mkn...semoga sihat sll..amin...

thks jass

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mamasyaza~

alhamdulillah kak..semoga dia pulih sepenunhya, tgk dia ok dah hari ni..jumpa mak BS dia pun mcm dia rindu..hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wantie~

thks my fren.....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hainom~

tu la kan....anak2 sakit kita pun sakit sama..huhu...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Nad~

aha...last week...tu akak cuti lama x BW..hehe...
amin..thks auntie Nadia..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mamaYaya~

huhu...Irfan ni sensitif gak bab mkn ni...kena jg betui2..hehe..

thks mamaYaya..doakn Irfan ye...

ALoNa CintamaniszLite said...

mcm tu laa zura bila jadi ibu ni. Anak sakit...kita pun mesti tak keruan. Mana boleh nk harapkan kat babysitter aje kan. Apa2 jd nnti kita salahkan dorang pulak. Mmg tindakan zura adalah yg terbaik. Ada kawan akak tu cuti dia mmg tak penah cukup disebabkan anak dia tak sihat.

Anonymous said...

moga cepat sembuh ye irfan!

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

k.Alona~

tu la kak..zura ni sensitif kalau anak sakit...tmbh2 penah admit wad kan...jd takut..huhu...

BS irfan tk kisah..dia nk jaga, tp zura ni rela hati nk jd Irfan, kalau sikit2 x per la BS jaga..ni smpi dia letih je tgk..merap sikit...x smpi ati..hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

KA~

thks KA..alhamdulillah dh sihat..

Anonymous said...

I’d have to check with you here. Which is not something I usually do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!


[url=http://cheapjordans2013.social-networking.me/]air jordans[/url]


[url=http://louisvuittonhandbags8.is-great.org/]cheap louis vuitton bags[/url]