♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, November 21, 2012

Sebak :-(

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera...

Tak tau nak cakap macam mana, saya menangis .....dan menangis...maafkan saya, saya kawal perasaan ini..tapi hati ini sensitif.....

Mengikuti kisah Diya@Pinky Momma setelah permergian ibu yang tercinta...saya terlalu sebak..

Dan..kisah itu mengingati saya pada seseorang yang saya sayang juga....arwah ibu mertua tersayang, penderitaan arwah menanggung sakit selama sebulan tanpa dapat mendengar suara beliau...owhh memang rindu suara dia yang ceria itu...Ya Allah! memang tak sanggup saya melihat penderitaan arwah..akhirnya saat-saat akhir arwah ditemani anak sulung yang tersayang, suamiku...saya rasa menyesal sebab tak sempat berada bersama arwah di saat-saat akhir...tapi Alhamdulillah saya berpeluang juga menjaga beliau semasa arwah terlantar sakit di atas katil...tak dapat bergerak sendiri...mengurus mandi dan pakai arwah...

Pemergian arwah dah 2 tahun...saya sentiasa mengingati arwah, arwah nak sangat tengok cucu dari anak sulung tersayang Iwan..permergian arwah ada juga pengganti penyeri ahli keluarga kami..

Al-Fatihah....untuk arwah Mak Diya dan arwah Mak Mertua saya begitu juga arwah Mak Kak Alona yang baru juga meninggalkan kita.....Amenn...

#Abang maaf jika entry ni menyentuh hati ...saya tiba-tiba sedih, huhu..

26 comments:

JaSSNaNi said...

mesti lah sedey.. ibu tiada penggantinya..
al-fatihah buat arwah..

Intan Norhaida said...

hanya sempat bersama arwah mak mentua selama setahun lebih..itupun jarak jauh...hanya betul2 berada disamping dlm 2 bulan.....masih terngiang2 pesanan arwah...

el said...

cam baru je dia pergi eh..huhuhu
alfatihah tuk arwah

wantie said...

tak pe Zura. bila teringat dan rindu sedekahkan bacaan ayat suci al quran itulah hadiah yg terbaik.

Rinna said...

Akak baca pun sebak jugak..

ieda said...

semoga insan tersayang ini tenang disana ... aminnn

Anum said...

al-fatihah buat arwah

Kesuma Angsana said...

alfatihah... moga terus tabah ye

Papa Mifz said...

al-fatihah utk arwah....

hainom OKje said...

Al-fatehah untuk mereka yg pergi... masa kita? Hanya Allah yang maha mengetahui!

Zura@Iwan said...

JassNani~

betui tu kak...huhu

Zura@Iwan said...

Intan~

terasa rindu kan...rasa mcm x lama ngan arwah dah pegi meninggalkan kita....

Zura@Iwan said...

el~

tu la rasa mcm br je pegi..tp rasa mcm arwah duk ada je beb,..

Zura@Iwan said...

wantie~

insyaAllah..alhamdulillah sll sedekah kt arwah..

Zura@Iwan said...

k.rinna~

huhu..

Zura@Iwan said...

k.ieda~

amin...

Zura@Iwan said...

Anum~

amin..

Zura@Iwan said...

KA~

amin....

Zura@Iwan said...

PapaMifz~

amin..

Zura@Iwan said...

Okje~

amin..

tu la kak..bila2 aje kan...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Al-Fatihah....

Zura@Iwan said...

Waniey~

amin..

QasehnyaRania said...

al-fatihah

ALoNa CintamaniszLite said...

Takpe zura...insyaAllah..mak mentua zura dpt tgk irfan walaupun dari jauh. Dia bahagia tgk kalian berbahagia di sini.
Mcm mak akak...tak sempat jgk nk tgk cucu dari anak lelaki dia (adik akak). Dh kawen 5thn....
Tp bg kitorang...redha. InsyaAllah, semua ada hikmah & insyaAllah, ada rezeki mereka berdua nanti cuma belum sampai lagi masanya.

Zura@Iwan said...

Qaseh~

amin..

Zura@Iwan said...

k.Alona~

tu la kak..sy rasa tkilan sgt..tp tu la x baik kan..semua ni telah dtetapkan oleh Allah....
kita kena redha....macih kak..