♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, February 19, 2014

Wordless Wednesday | Agar-Agar Kering

Assalamualaikum...
Happy Wednesday...

 kuih raya feveret...sudah nak dapat sekarang..:)

take care uols..
good luck...
Peace!
 

26 comments:

Nad MamaZN said...

Feveret saya gak ni
Tp payah dh nk jmpe

syawalsimpsons said...

egat lagi tok aku cukup suke la buat benda ni dolu....tetibe teringat sat kat tok dok buat ni dolu..

Gieyana said...

Nasib baik bkn menu kesukaan psl x suka manis. Kt pekan rabu da jual gk ni..:)

Cho Zila said...

mak akak suka buat kalau hari raya.. masih ader ler dalam balang...

Z@i Z@mR33 said...

feveret kami gak...dh lama gila x mkn since mak saudara yg pndain rajin wt agar2 ni lumpuh....wuuuuuuu

wantie said...

aku suka menda alah ni. Tpai tak tau mcm mana nak buat.

sekarang cuaca panas berbahang gini. seswai sesangat kalau buat agar agar kering ni

Kakzakie said...

Keluarga kakak panggil agar-agar gula batu. Leceh nak buat ni Zura. Yg gigih dan rajin aje boleh buat. Sekarang musim panas elok kalau rajin..

::NureeN:: said...

ya ka payah nk jumpa..
sbb aku x brapa mkn kot sbb tu x prasan lak ssh nk jmpk..
blk umah mertua aku dok ada ja, anak2 aku mkn la.. hehe

el said...

aah time raya mmg byk kuih ni
tp iols x mkn..tp nah lah rasa hehe

Kesuma Angsana said...

mmg sedap ni, jadi kudapan !

aTieYusof Family said...

Lama tak makan...sedap ni..:)

lieyalatif said...

sumpah peberet lieya jugak ni zura....tapi susah laa nak dpt sekarang...dulu mase nenek lieya sihat mmg selalu buat...ye laa ni kan kuih org lame2 kan....kite skrang ni asal raye jek penoh cookies jek atas meja kekeekekekek...

geram lak tgk kaler2pul tuh....kdg2 ade nampak org jual2 tapi serik nak beli sebb penah beli yg mcm dah lame..tengik lain mcm...frust dibuatnyer.....

QasehnyaRania said...

raya tahun lps x buat sbb sibuk niaga kat bazar. ingt tahun ni buat. tahun 2012 buat. nasib mnjadi.hihi. siap dpt pujian dri tokcik n ngah.. cma bunga gula tak byk sgt la.

cuaca panas mcm ni sesuai la kalau nk berjemur.skejap je dh keringkan

Zura@Iwan said...

Nad~

sm kita suka..hehe

Zura@Iwan said...

sue~

org dl2 suka buat kn
sm la arwah tok ak..

Zura@Iwan said...

Gie~

ak layan gk le..
sekali sekala tingin kan..hehe
ha..kt pekan rabu sure ada kan

Zura@Iwan said...

Cho Ila~

ya ka.
best la..mak akak pandai buat

Zura@Iwan said...

Zai~

hye zai..
lama tk nmpk..

sm la feveret kita...

Zura@Iwan said...

wantie~

ya ka..ak pon tk taw nk buat cm ne

hikss..now cuaca pns kena minum air msk byk..hehe

Zura@Iwan said...

Kakzakie~

oo..sy pggey agar2 kering..

sy tk taw nk buat..ssh ye kak?

Zura@Iwan said...

Nureen~

ntah..
ak kebtlan jumpa je
so beli je trs..sedap plak tgk..hikss

Zura@Iwan said...

el~

time raya byk gk org jual kot
tp ak tk penah beli
sbb cari kalau blk kg..raya kt rumah saudara2 ..kdg2 ada..hehe

Zura@Iwan said...

KA~

sy mkn dh tiggl sket kt umah tu..

Zura@Iwan said...

aTie~

sy pon lama tk mkn
tjumpa beli trs

Zura@Iwan said...

lieya~

feveret ko gk ye?
bleh geng ni..hehe
ada org jual kt tmpt tertentu je ni...
arwah opah ak dl ada la rajin buat..now dia dh tk de..

kita mn reti buat kuih tradisional ni lieya..org dl2 je pndai..

Zura@Iwan said...

Qaseh~

qaseh pandai buat ye..good2

nnti buat..kasi kak rasa ye..