♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, November 12, 2010

LAwAk CeNgKeRiK

Friday again.....weekend is coming... yehaaa....

Today nak share cite lawak sket....pasal cengkerik. Berlaku pada orang yang dikenali ler....mmg lawak betui. Tak budget cengkerik ni sangat2 bijak...hahaha..

Story lawak dier cenggini....cengkerik ni dibeli oleh seorang kawan untuk diberi makan kepada burung perliharaanya...jgn pk bkn2 yer, burung murai tau...burung apa? burung murai..hahaha.


Cengkerik2 yang banyak dibungkus cenggini oleh tuan kedai.....bungkus dalam plastik..geli pon ada aku tgk byk2 ni...

Kawan tu tinggal la bungkusan cengerik ni di luar rumah....terlupa nak letak di dalam botol, malam tu sedap2 lena.....terasa mcm ada binatang geli2 dalam selimut...selak2 rupanya...cengkerik...hahahaha.

Pegi cek kalu luar...rupanya cengkerik tu telah gigit plastik tu buat lubang ....mereka telah keluar dari plastik tu dengan jayanya....hua hua hua.....tinggal lah beberapa ekor cengkerik je dalam tu...adeiii...lawak tul la...

cengkerik2....hahaha..

18 comments:

mama tisya said...

nasibaik cengkerik tp sure geli2 dlm slimut..huhuhu...

**nak mintk tlg vote utk tisya kt fb...more details kt blog..tq

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

cengkerik menyelamatkan diri..hehehehhe

POSH76 said...

lawak2..pandai si cengkerik tu hehe

wantie said...

sib baik masuk lam selimut ja. buatnya masuk kat dalam telinga. ish.. tak terbayang kau..


Pernah tak dengaq kaboi masuk lam telinga. Pernah jadi kat org kg aku tau. Tak terjangka kan..

Rinna said...

Adess sib baik tak digigitnya..

'NuReeN' said...

dia x gigit kerr??? eeee....

kira mlm tue tdoq bertiga lah kann... hehhe

zura@iwan said...

mamatisya~

mmg geli2 la tu.."kawan" tu tsedar..haha..

oo..ok2...

zura@iwan said...

Purple~

tu arr....cengkerik pandai..haha

zura@iwan said...

POSH~

hahaha..pandai si cengkerik ituw...

zura@iwan said...

wantie~

tu la risonya...minta2 jgn masuk dlm tinge...sbb ada anak2 cengkerik sm kut...hehe..

zura@iwan said...

kak rinna~

tu arr...dia gigit plastik tu je..haha

zura@iwan said...

Nureen~

x gigit kut...hahaha

ntah la...kwn tu tido btiga ke x tau la brp lg..haha

ieda said...

hahahhaha mcm2 hal kann cengkerik punn pandai selamatkan diri heheh

ALoNa Cintamaniszlite said...

cengkerik ni..sekor pun cukup ler ada kat dlm umah...makk aii, bisingnya..takleh tahan telinga.
Akak akak carik sampai dpt!!! huhu..

Dan yg paling ngeri akak dgr...cengkerik ni telah dicampur ngan kekacang tanah yg dihancurkan (bkn serbuk) utk salutan aiskrim coklat berkacang tu, ngeee
Tp akak hentam je makan. Sbb tak tau jenama aiskrim apa yg buat cenggitu. Tp mmg citer benar..cuma jenama eskrem aje dirahsiakan, huhu..

Amy Syaquena said...

ha3..cengkerik pun pandai selamatkan diri..

zura@iwan said...

kak ieda~

tu la psl..byk ekor kak dlm plastik tu...bkerjasama gigit itu plastik daa...

zura@iwan said...

kak Alona~

tu arr..mmg bising kan..kalu byk ekor lagi la..buat lagu lg..hahaha..

zura@iwan said...

Amy~

tu arr..pandai slmtkan diri..hehe