♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Wednesday, December 9, 2009

Cuci-Cuci RUMAH keSAYANGan

Nie kesah xtvt kitaorg weekend lps, hari sabtu tu la…kami plan cuci2 rumah baru kesayangan kami tuh, rumah yg telah sah dimiliki pada bln Aug 2009. Baru boleh membasuh ko…stlh segala proses bab dlman & luaran rumah settle br la bleh basuh membasuh.


Kami nak pindah duk sn ke?? huh…x sure lg k….byk yg kena pk ni kalu nk pindah sn. Tggu la dulu cm mn….akan di beritahu kemudian. kekeke..

P1080565
P1080532 P1080530
Kahhhhh…layan kaki je la yer….jgn mare…..

P1080562 P1080563
Sesi tanam menanam pon ade tuh….ni hasil mentua aku la tanam nih, pokok duyan ko & pokok pisang…hehehe. Lps ni mentua nk tnm mcm2 pokok lg…serai, pandan, pkok kari…mcm2 ado…kekeke..



Atas bantuan family mentua juga cuci2 rumah berjalan dgn lancarnya..hehe

P1080539P1080544P1080545 P1080542
Banjer diorg dinner kt PG red cafe, SP.



Owhhh…yg best yer, kami dah rasmi bermalam kt rumah
baru tuh…hikss..Family mentua tak bermalam ponnn…lgpon besoknya hari Ahad tue family aku lak nak dtg…hehehe.
P1080571

pagi2 Ahad kuar cari bekpes daa ngan settle bil umah baru ni la...haizz dah ada bil pon nk kena bayor..fenin2. Sementara menunggu ketibaan family aku lak dtg nk berkonvoi sekali gi kenduri kahwin kt rumah mentua.




**Lamer tak mkn nasi kenuri kanss….naseb baik ada juga jemputan kenuri ari ahad tuh, dapet juga merasa. cam kepunan lak sgt mkn nasi org kawin nih…kahhh.
** nnti citer km gi kenuri lak yer….wasalam..

24 comments:

el said...

alaaa x npk pun umah kau...
tunjuk lah..lantai je aku dpt tgk
nak tgk lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..syok kan kalo dpt umah leh tanam mcm2..nti nak dok umah sebelah ko leh x...kalo borin2 leh terjah umah ko..hiksss

Dj Epoi said...

Walaweiiiiiiii

Rumah baruu..

TAHNIAH

UmmiRosma said...

Bestnye...seronok sama-sama membersih...kerja berat jadi ringan ya dik. Semoga nanti dikurniakan rezeki zuriat setelah pindah ke rumah baru ni...amin....*talking thru experience*

Suziey Ahmad said...

wa tunjuk sipi2 je ka..ececeh..tunjuk la full version umah baru.ekkek;P

bspotgurl said...

Salam Zura
rumah baru kat mane yea?

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

el~

kahhh...nnti2 aku tunjuk la...pelan2 kayuh..tunjuk lantai dulu la...hikss

mmg best arr umah ada laman kan...aku suker...hg pon suker kan.

tu arr meh la duk sblh umah aku tp hg lmbt la, dh ada org beli pon...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Dj Epoi~

aaa br ade umah baru tuh...

thks...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

UmmiRosma~

betui kak...sama2 kerjasama kan...maceh kak, insyaAllah mudah2an dmurahkan rezeki dpt cahaya mata lak lps nih..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

suziey~

ishh....ko pon x nk tunjuk full version umah ko kt cini...amboi2 kata aku yer..kahhh

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bspotgurl~

slm..umah baru kt SP jerk..

fazilzura said...

wahh umh baru ke... besh nye ..

amboi sapa nye kaki yg pakai suar ketat tu ...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

fazilzura~

aaa br la tuh...hehe

kahhh..seksi ko pakai sluar ketat...

✿ Zetty84 ✿ said...

Eh...cam len jerk bunyi "rasmi" umah baru tuh...??
hihi...akak tgh kempunan ke skang nih.... ;p

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Zetty~

eh...zety pk apa lak tuh..ish2...

kahhh..kepunan gatai sajok2

ALoNa CintamaniszLite said...

huii...dia ada umah kat sp ler..
hmm..nak dok sinun kena pikir pengorbanan keje ler no. Zura kan keje ngan swasta..susah ler sket. Kena ler carik keje baru kat sp kalo nak dok sinun.

Wuii..tanam pokok duyan??

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

CINTAMANISZ~

lorr...kan akak tau dh zura ada umah kt sp tuh...lupe la tuh..hikss...
mmg la kak...kena bkorban la sket, kalu nk travel tu kos lak. tp ramai gk yg duk sp pon ulang alik keja png.

aaa kak pokok duyan...tp pokok ni x tiggi mentua kata..gred apa ntah..lupe lak

I-sya said...

zue.. bestnyer... bila la aku nk dpt umah ada tanah ek? susah dah kat sini. mahei. yg xde tanah nk cucuk pun dh mahei2..

redha jekla... kata pun dok kotakan.

insyaallah.. moga pasni rezeki korang timang anak lak. doa byk2 moga murah rezeki ek.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

CaMarPuTiH~

x per...mn tau nnti rezeki tu ada dpt rumah ada tanah tuh...kalu x de pon, asal ade harta ok la kan...

maceh cha smoga berkat doa kwn2 aku dmurahkan rezeki timang bb lak...x sbr tau aku..

wantie said...

ala... aku tak nampak umah hang pun. nampak kaki jerk.

aku tak sabaq nak tengok umah hang yang real punya. mesti lawa kan...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wantie~

ala...sama je ngan umah hg...berlantai atas tanah..hikss..insyaAllah nnti2 aku tunjuk na...

umah aku besa ja la...x de la buat reno2 bagai...

Gieyana said...

tunjuk lantai dulu la kan..kasi surprise gitu..hehehe..

nnt umah hg jd dusun dlm taman..best per..bleh mkn buah2an tempatan...heheh

Suzana Ikram said...

tumpang gembira gak negok umh baru ko zura... suker.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Gieyana~

kahhh..x de la surprise weii, umah besa2 jerk. cume aku segan nk tunjuk2 umah nih..hikss..

aaa tu arr...jd dusun dlm tmn la...bleh la nk mkn2 buah mai umah aku..kahhh

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

ikiqzana~

maceh zana....bleh la ada umah x sbrp nih...