♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Monday, September 20, 2010

1 Syawal Yang Indah....


Bunga api mercun b'dentum sana sini....sgt seronok nak beraya....tp jangan lupa bertakbir di malam raya......itu sudah semestinya....

Anak saudara sapa la yg sonok sgt dpt main bunga api ni...hehe...

Syawal pada tahun ni, aku dan suami beraya di rumah mak dan abah aku...ikut giliran la katakan...hehehe. Sehari sblm raya kami dah bertolak balik ke kampung. Boleh la aku tolong2 mak buat keja2 rumah yg blm selesai tu. Kitaorg adik beradik semuanya perempuan, mmg sonok buat keja sekali, tmbh2 yg jd kakak ni duk mgerah adik2 buat keja....hahaha

Pagi raya...satu family kitaorg pergi sembahyang raya, seperti biasa lps balik sembahyang tu...amalan bersalaman antara kami...then.....posinggggg ler.....hahahaha...

Aikkk....3 penjuru je ni....cream2...hahaha

Gambar satu family wajibbbb tue......susun2 punya susun......sat x jadi...sat jadi....hahaha...kalut2....kelakar pon adooo...

Posing manja adik beradik plak ye....hehehe

Sblm kuar jalan raya.....kita posing bduaan dulu...ahakss....



Kunjung mengunjung rumah sanak saudara jua jd amalan time raya ni.....dari Selama ke Alor pongsu kampung Abah aku......seharian kita kuar jalan beraya, tak duk rumah pon....hiksss..



^~^banyak lagi cerita raya ni.....sure semua kengkawan pon byk cerita kan....aku ni suka cerita dr satu peristiwa ke satu peristiwa...ikut jln cerita la kononnya....hahaha...tu lmbt sket tu....nk upload gmbr pon lmbt, nk edit bagai lg...hahaha..gigih la katakan...

12 comments:

Rizziela said...

Wah! memang best kan? Selamat Hari Raya

zura@iwan said...

Ziela~

aahhhh best sgt2....slmt hari raya jua....

mama tisya said...

tk pernh pn ada gmbr bersalam2 salaman di pg raya

[-suziey-] said...

waaa bestnye ade mercun mcm thun baru tu..hiks:p

ooo korang plan satu family red& white ek,eh maroon n cream..

lawak plak gbr tiga penjuru tu:p

zura@iwan said...

mamatisya~

ye ke? aku mmg x lupa nk snap...hehehe....

zura@iwan said...

suziey~

hehe...sj layan budak2 nk men bunga api tu..

aaahhh mmg plan nk pakai cream + maroon..hikss

tu la psl....x pasan aku snap tu...hahahaha

~~Ciklinn~~ said...

selmt hari raya... suka tgok gmbr org bermaafan nie...

Ieda Al-Habsyi said...

selamat hari raya kak zura, ieda dtg beraya blog akak, hehehehhe! :)

zura@iwan said...

Ciklinn~

slmt hari raya.....tu arr...sll mmg kita amik gmbr bslman ni..hikss

zura@iwan said...

Ieda~

hai slmt hari raya jua.....mai le..jempu2 mkn kueh raya..hikss

wantie said...

wah.. beraya sakan hang noh.. sampai ke loq pongsu sinun...

zura@iwan said...

wantie~

mmg jd amalan km sklrga gi beraya di alor pongsu tu...sbb kg abah aku...adik badik dia ramai kt sn..