♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, September 3, 2010

Titisan Hujan dan Titisan Bunga Api...


Baru2 ni...aku ngan en suami cuti 4hari sambung cuti merdeka...so kitaorg decide balik kampung hubby kejap berbuka puasa sekali seblm ramadhan berakhir...ye la sbb this yr kan raya kg aku dulu....so insyaAllah puasa akhir tu berbuka puasa with my family plak..hikss.. Adilkan...kakakaka..

Kitaorg siggah di Kroh gi repair keta kesayangan dulu jap, ptg smpi di Baling hujan plak.....nyaman jer rasa....tgk titisan2 air hujan tu...terasa sayu pula...

Picca di amik dpn rumah mentua ku...hehe

Bergambar gedikss kt tmpt lepak di Border smntara tggu keta siap...hehe.(sure korang tgk...asyik2 pakai tdg oren ni jer, x de tdg len ke....sbb aku suka plak pakai tdg ni..sng...hahaha)



Pabila suasana raya aidilfitri terasa....kanak2 la paling seronok sbb dapat duit raya dan main bunga api....termasuk la anak saudara ipar aku ni, seronok sgt blk kg baru2 ni main bunga api kt kg. Meriah kt umah mentua ritu, adik2 ipar blk berbuka puasa sekali....mcm dah raya jer rasa sbb pakat2 main bunga api mercun dpn umah...hikss.

Ini budak kecik yg excited nk main smpi buat mimik muke cenggitu...kahhhh

"Selamat hari raya...."

Lalalalalalalala.....dpt main bunga api.....hehehehe...aku nk main bunga api gk ler, tggu raya....kakakaka..


^~^ Besok cuti lagi dua ari......yeayyyyy...cuti sonok la ko yer...keja mls...kakaka...x de la, bkn mood nk raya....tp mood nk cuti...hahaha...

6 comments:

Farra Dhelina said...

wee dh terasa bahang nk beraya bla tgok bga api kat sini..yeyyy esok cuti lagiii hehehe

zura@iwan said...

Farra~

tu la...budak2 yg lebey excitednya...hehehe....ya besok cuti lg...hhaha

ALoNa Cintamaniszlite said...

Kat sini pun ramai gak ler yg jual bunga api dan beberapa mercun yg tidak bahaya sgt (kalo diawasi ibubapa, penjaga...hehe)
Tp tak byk pilihan..

Tapi kan..masa akak lalu area Kg. SEdim kat Kulim tu...uii..byk betul pilihan bunga api. Dari yg 5 das sampai ke 50 das pun ada dijual.
Mercun (yg tak bahaya) pun..mcm2 jenis ada..mercun lalat, mercun gasing dll..
(Mercun bola dan seangkatan dgnnya..takde ler dorang jual, hehe. Sbb tu mmg bahaya!!)

Jd, akak pun beli ler sorang sebatang, sorang sepeket, sepeket, sepeket (RM1 sepeket)..habis dekat RM20 gak ler, hehe.
Jd, ler..dorang main...akak mmg ada dok tgk sekali, sambil pantau sambil amek gambo, amek video. tompang seronok. Leh jadikan kenangan jugak.
Tingat masa kecik2 dulu, hehe..

zura@iwan said...

Kak Alona~

mmg kak skrg mercun mmg dipantau oleh pguatkuasa...so x byk sgt mercun bahya yg depa jual....so nk kasi budak2 main kena la mak pak awasi kan... kdg2 mercun besa2 pon bleh jd bahya kan....

mmg tingt dulu2 masa kecik2 bleh la lyn main mercun...kali ni kita tgk plak anak2 main mercun...hikss

wantie said...

ha.. ha... citer ttg bunga api ni. Tahun ni aku kopak la. tiap tiap malam amirul nak main bunga api. pas tu dia siap jadi budak baik pulak ...

donate bagi kengkawan.sabor jer lah..

zura@iwan said...

wantie~

aku naseb baik dpt free je...hehe

mirul tu baik le...donate kt kwn2 lg..haha