♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, April 30, 2013

Hari Minggu | Jalan-Jalan di Tesco dan Balik Kampung...

Assalamualaikum....Salam Sejahtera...

Sabtu ~ Bawa anak dan anak-anak menakan jalan-jalan di Tesco Seberang Jaya sebelum balik kampung mertua di Baling...

 Seronok tak terkira Irfan naik kereta dengan kakak Misya..

sampai tak mau turun...adeiii

bahya betui mainan nie...Irfan tergoda....huhu..

Kami Ber"Lima"...macam dah anak 3 dah kami ni.....hihihi...meriah!

Ahad ~ Kita berkelah makan tengahari di luar rumah....hihihi....berangin sikit, musim panas kat Baling...huhu..

 Sedapppp....makan bertambah...saya masak nasi dengan goreng ikan je...yang lain semua masak kat kedai..kui3x....

 Irfan nak makan suap sendiri, tapi Mama kena suap gak dia..idak banyak buang dari makan..huhu.......tu hikmahnya makan kat depan umah nie, tak bersepah dalam rumah..hikss..

Wasalam....

Love;Peace
ZII


26 comments:

wantie said...

kalau la anak aku. habis di tepisnya pinggan mangkuk atas meja tu.

Ratu Hatiku said...

wah bestnya berkelah kat luar umh.... :)

Kakzakie said...

Seronoknya makan di luar rumah. Kalau ada ruang luas macam ini memang seronok makan ramai-ramai. Lauk banyak pulak tu..

Zura@Iwan said...

wantie~

irfan pun kena jaga2 gak tu....hihi

Zura@Iwan said...

Ratu~

aha...dlm rumah pns..duk kt luar..tu pun kena taruk kipas gak..hehe..

Zura@Iwan said...

Kakzakie~

aha...tu arr..idea en suami la ni mkn kt luar...hikss..

ruang luas besa je kak..rumah taman..

~aYu~ said...

sekali sekala syok gak makan kat luar umah ni.. ayu pun suka suap anak2 makan klu tak dorg mkn memain je.

Kesuma Angsana said...

mmg best kalau berkelah2 mcm ni ! seronok

Gieyana said...

Aq klau blik kg ngn kak aq slalu bkelah gk kt sg blkg umah...perghh best! Igt hg yg msk..kah kah

Fairul Azmi said...

Masa kualiti keluarga. Zaman ibu bapa dua dua bekerja, kena luangkan masa macam ni.

Nanti sampai masa, mereka akan temankan kita pula

lieyalatif said...

Betul tu makan luar umah senangkan zura....sapu je terus mane2 yg beterabur tu hihihi

Kete tu best zura...budak2 mmg suke...nak main yg bayar ni leh tahan gak mahal...beli dlm due ratus lebih aritu tuk dayyan...boleh laaa wat main kat taman kan....

ieda immi said...

seronok sesekali bawa anak2 makan dan jalan2 nie ..
dah lama x bawa anak2 akak jalan2 .. masing2 sebuk huhuh

dah x kerja nie lagilah huhu

wahhh banyak nyee menu .. sedap2 nie ;)

Rizziela said...

baiknya irfan

Kalau anak ziela yg 2H ni..habis semua bersepah

ALoNa CintamaniszLite said...

mcm nk besar sgt dh irfan ni..nk suap sendiri ye..huhu. Tak tau kalo dia suap sendiri lantai lebih byk makan dari mulut dia, hehe..

ALoNa CintamaniszLite said...

zura:-
Ari tu somi akak renew roadtax kat pejabat pos ari sabtu...ok jer.

Nk ke krabi tu tengah bulan 12, 2013 ni kalo ikut perancangan awal laa..
Lepas along exam spm, lepas adik akak abes jaga budak2 exam spm, huhu..

jaakechik said...

best nya makan-makan..byk sungguh lauk pauk yg terhidang....


www.jaakechik.com

Zura@Iwan said...

ayu~

tu arr...sonok mkn kt luar..berangin la gak..hehe..

betui ayu..smbil dorang mkn sdiri tu, kita suap kira masuk gk dlm perut tu..hehe..

Zura@Iwan said...

KA~

berkelah kt dpn umah je..hehe

Zura@Iwan said...

Gie~

umah mertua..blkg tu sungai la..tp tk ada port nk berkelah...hehe..
aku msk arr tu..keke..

Zura@Iwan said...

Fairul~

betui...inilah masa yg terluang utk bsama anak2 kan....

ameen..mudah2an..

Zura@Iwan said...

lieya~

hahaha...tu la..nk kerja sng, sbb mmg bersepah kalau dia mkn sdiri..hehe...

betui2...mmg best..irfan tk mau turun beb..adeiii..ada tgk gk kt kedai..mmg rege dua ratus lebih gitu..

Zura@Iwan said...

ieda~

bw sekali anak2 menakan..mmg meriah arr kak..irfan lg suka..hehe...

menu msk dikedai tu kak..huhu

Zura@Iwan said...

Ziela~

Irfan mmg baik..tp ada kalanya dia buat pangai gak..hehe...

sm la ziela..bdk2 baya dorang..mmg suka main2..

Zura@Iwan said...

k.Alona~

mmg kak..kalau sebut..jom kita mkn, dia siap ambik bekas dia ngan camca dia..srh letak nasi..haha...

suap sdiri..mmg byk lantai yg mkn la kak..sll zura lapik ngan alas ke..sng nk angkat kemas..hehe...

Zura@Iwan said...

K.Alona~

ooo yaka..sy ingt renew roadtax kt pejabat pos ari sbtu tk leh..sbb kan dorang system link time working days je..hehe

oic..time cuti sekolah arr kak? best plak..nnti try discuss ngan iwan..kekeke..apa2 sy gtaw kak...

Zura@Iwan said...

jaa~

tk byk sgt la lauk2 tu jaa..bleh buat utk mkn tgari je..hehe