♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, August 26, 2010

Layan gelak.....hua hua hua....

Gajah Mati

Seorang pengurus sebuah Zoo mendapat panggilan telefon mengenai kematian seekor gajah di Zoo tersebut. Sebagai langkah pemeriksaan, pengurus tersebut telah pergi ke kandang gajah tersebut dan mendapati ada seorang lelaki menangis bersebelahan dengan bangkai gajah tersebut.

Pengurus : Sebagai penjaga gajah, saya faham kesedihan yang kamu tanggung kerana apabila haiwan yang kita bela sudah mati.

Lelaki : Saya bukan penjaga gajah ini, tuan. Tetapi sayalah yang ditugaskan untuk menggali kubur dan menanamnya.

Hahahahaha.....


Menantu Hantu

Ada satu famili. Satu hari sedang menantu lelaki tengok TV, bapa mertua lalu di depan. Tiba-tiba bapa mertua rebah sambil memegang dada. Apa lagi, kelam-kabutlah si menantu. Isterinya dan emak mertuanya pun menerkam ke arah bapa mertua sambil pegang-pegang dada bapa mertua.

Bapa mertua tak bergerak, senyap saja. Bertambahlah gabra semua yang melihatnya. Emak mertua menyuruh menantu mengajar bapa mertua, yang di atas ribanya itu mengucap. Dia gabra, sampai isterinya pun tolak-tolak bahunya suruh cepat lakukan. Emak mertuanya ulangi lagi suruh dia ajar mengucap.

Dalam gabra itu, si menantu pun dekatkan mulutnya ke telinga bapa mertua sambil berkata: "Ma Rabbuka! (Siapa Tuhan kamu!).." Kuat juga dia sebut, hingga terkejut emak mertua bila mendengarnya.

Tiba-tiba bapa mertua tersedar dan terus berkata: "Bila masa kau jadi malaikat ni? Aku belum mati lagi la..".


Hahahaha....adoiiiii gelak sorang2 aku kt cini.....




^~^ Bestnya besok ada yang dapat cuti , haku kena la keja...tp x per nnti aku cuti pjg smpi selasa...yehaaa......selamat bercuti dan bsopping smpi lebam ye....jgn smpi tjadinya p'baziran, b'jimat cermat la, nk tggu gaji september plak lmbt lg...hehehe...

8 comments:

Farra Dhelina said...

hahahahaa klaka yg no.2 tu heeee..

* yerpp esk sy cuti..best nya kakkk...

zura@iwan said...

Farra~

tu la nk ilang mgntuk...sj layan cite lucu ni..hahaha..

best la farra cuti....hehe

en_me said...

tersasul nak baca selawat tewww.. ahaha

zura@iwan said...

en_me~

tu la psl...tsasul dia...hahaha

Ena said...

hehehehe..

panic punyer pasal sampai camtu sekali.. lawak la.. keh keh keh

zura@iwan said...

Ena~

tu arr....lawak tul bc...

Diarihatiku1976 said...

hahaha....lawakkk...

zura@iwan said...

Diari~

tu la psl....sj boring2 klmrin ku buat n3 ni..haha