♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, January 7, 2010

JADI La...asalkan From KAJANG!!!

On the way dari Melaka nak balik KL....Si Somi tiba2 tanya haku dalam nada lembut..hikss "nanti ada lalu Kajang kan, kita gi makan Sate Kajang nak...dah alang2 sampai sini kan..hehehe". 2-3 kali gak duk pikir nak singgah ke tak mau...Si somi teringin lak tak per la, jom layannnn...

Korang tahu? tak tahu kan? meh nak citer nih, Nak dijadikan citer...ekceli nak gi makan kat Restoran Sate Kajang Hj. Samuri tu, tapiiiiii.....disebabkan orang terlalu ramai, keadaan hujan plak tu...cari parking lak penuh belaka, penat bangat...dah la perut ni lapar bebenor, jd tensen sebentar...last2 cari tmpt len, nama pon Sate Kajang made from Kajang...jadi la tuh makan kat Kajang..kahhhhhh!!!...bdekah3x.....

Sampai kat Kajang baru haku rojer Sahabat aku nie...kena la sembur sedas dua aku & si somi tak gtau awal2 nak datang...wakakaka.. Sahabat masa Sekolah Menengah nie....geng 4 dara pinggitan, lagi dua orang still ctc gk...kekekeke..

Sate2......dapat jugak mkn Sate...hahahaha

Azila & Joe berkawan masa sekolah gak tue...akhirnya bersatu jua, dah dua orang anak pon korang...
Kakak & Adik sama2 cute laaaa....yang kakak tu x leh tahan muke cam anak cina nih..


Sampai di KL dah lewat....dengan keletihan yang amat sangat, terasa kejap je masa berlalu besoknya hari akhir kita di KL...destinasi seterusnya jln2 gak....tu la kata jln2 sampai lebammm...

28 comments:

Mrs. Simplicity said...

korang makan sate kajang ktne ni? kalau nak makan sate samuri, bukan kat situ je. ade port lain. kalau ko contact aku, bole aku bawak. tp tu la, dah selamat pun korang bersate kajang kan :)

Diarihatiku1976 said...

wah dah dekat ngan umah saya tu... ahahsksss

el said...

aku pun kalo turun kl sure singgah mkn sate kajang samuri tu...
lapar le plak tgk sate tu

alah kat penang pun ada..hiksss

Pepel BoNda AmaNi said...

sate samuri tue dah xsedap sebenarnya...sebelah kedai samuri tue..tepi jalan..sate intifada (klu xsilap la..) tue sedap...

a'ah la kan..muka anak zura yang gurl tue cam cinos kan..

fazilzura said...

TU LA DIA... dtg kl x nak jmp2an .. dekat benor dh tu dgn ku kalau terjah kajang..

SATE kajang kalau yg HQ dia mmg kdng2 amat penuh.. tp dia ada 1 lg stesen seberang jalan je... mmg HJ SAMURI punye jgk .. heheh rugi2

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

alyyani~

aku g sate samuri kt stadium kajang tu la....tp dh penuh x g mkn situ la..mkn kt sate kajang dpn stadium tuh..hikss
x per2...lenkali trn len la..hehehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Diarihatiaku~

dh dkt ek...ala awat x trn mkn sate ritu..hahaha..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

el~

tu arr..kt Penang ade...tp saja ritu nk try kt Kajang la kononnya...hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Purple~

aaa member akak gtau samuri dh x sedap skrg....tu arr..byk kedai sate eida..smpi x tau mn nk terjah...

aa muka cm anak cinoss..hehehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

fazilzura~

weii...saja aku x nk rojer...nnti kalu rojer kena rojer semua...kahhhh..member aku ni pon aku last minute rojer. dh kena sembur pon...ko plak sembur aku...huhuhu....

x per len taun aku p len..aku terjah samuri gk..

fazilzura said...

heheh tu ler psl , tp idok ler aku nk sembur ko .. cume sian ler..
korg dh le x tau, kalau x bertny sesat jln

Dee said...

kalo zu blanja dee sate ni..hmmm..takat 5 batang jelah peginya..kureng sket..hahaha..

Rinna said...

Jadi laa..kalau dah sampai kajang tuh kat mana2 pun ada jual sate kajang.. tak semesti nya makan kat Restoren Hj Samuri tuh.. kan.. Sama gak rasanya.. :)

m@m@yAyA said...

Erm ala kak lau xmkn kt haji samuru kjang pn xper, sb da byk cawangan dia..~!

Tapi da xbest cam dlu,kuah pn da xumpphh cam dlu..!~!
Tp nie pndangan zurala,xthu org lain sb nk compare dgn 10thun dlu..~!hehe

Suziey Ahmad said...

nape xmkn sate samuri kt bangi..ade branch dia..hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

fazilzura~

kekeke...maceh care kt aku noh...syg ko...hikss

km guna Garmin sbgi Map, alhamdullillah x sesat sgt..hehehe..pandu signboard gk..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Dee~

oooo Dee kureng ek mkn sate..zura suker gk...hikss

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Rinna~

aaa mmg sama jer rasenya kak....kt Penang pon dh ade branch dia...sajok nk try kt Kajang plak...bdekah2..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Loveaqsha~

ya la dh byk cawangan samuri buka kan..kt Penang ada...dh penah try pon. Tp ritu kebetulan lalu so hb akak tingin nk mkn, hentam sajok..hiks..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

suziey~

ntah...aku & somi aku nmpk made from Kajang jerk..wakakaka

Norsyakiela said...

huuuu~~~smpai jugak ke kajang yek kak...=)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Firsya~

aaa smpi jugakk..hikss

ALoNa CintamaniszLite said...

jelesnya zura dpt jumpa member lama. Akak jer tak berkesempatan nak jumpa kawan2 kat sana, uwaa..

psst; Zura gi Melaka tak tido sana ke?? Uii..iwan mandu sorang2?? Kuat betul dia, ek??

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

CINTAMANISZ~

tu la kak..tu pon 2org member lama rojer2 x dpt jumpe...regret gk la...

pstt; aaa x titon sn kak...nk g jln kl lg...hikss...melaka tu tmpt psinggahan la kononnya..kahhh..aaa dia drive sorang je kak...teman ofer dia kata dia larat...biar je la..kekekkee...

wantie said...

satay!!!! sedapnya satay. sib baik aku leh makan satay dalam keadaan pantang ni...

Nak makan satay lah sebab dah terliur tengok gambar satay ni.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wantie~

naseb baik ang bleh mkn kan...x per2 nnti g cari sate yer..

watie wyyn said...

ala sate kajang hj samuri pun da tak sedap mcm dulu.. weols klu nak makan satay kajang pun tak g hj samuri kat medan satay tu lagi sedap!

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

mummYaeesh~

tu la ramai ckp dh x sedap kan...sj la weols nk try tp x kesampaian,aaa weols mkn sate kajang kt medan dpn stadium tu la..