♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, May 27, 2014

Sedikit Cerita....

Assalamualaikum...

Hujung minggu baru ni Irfan balik kampung Mama kat Selama, Perak...tapi Baba tak ikut juga kali ni sebab Baba ada tournament volleyball di Kelantan....

Mama dan Irfan tumpang balik kampung dengan Mak Long Irfan iaitu Mama Kakak Ain...Irfan seronok dapat jumpa Kakak Ain..


Yang bestnya, Mama dan Mak Long bergabung tenaga masak tengahari kat kampung, sekali sekala masak bersama dan Opah dapat rasa masakkan anak-anak. Opah sibuk buat kuih muih tempahan ...

Kuih kegemaran Mama Irfan, kuih ganjus....kuih ni tak salahnya kat pasar malam Selama je ada, kat Penang belum lagi jumpa...sedap kuih ni, Irfan pun makan juga...hehe.

Ok..itu aje la Irfan nak cerita....
Mama sibuk tak de masa skrg..
Kalau balik rumah..asyik layan Irfan
Sebab Irfan dah pandai memprotes ..hihi
Mama dan Baba kena banyak bersabar...
Sayang Mama dan Baba...
Mama dan Baba pun sayang Irfan lebih...
Sayang semua...Terima kasih semua..



12 comments:

syawalsimpsons said...

best jalan2 balik kampong ni

Nad MamaZN said...

kuih ganjus? xpenah tau pun..sedap ek kak? best la irfan dapt balik kg, jumpa opah, jumpa sepupu hehe

el said...

tulah iols pun leh nah mkn kuih gajus tu kt tengah2 tu ape..inti stoberi ke :)
meh skit nak rasa

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

sue~

aha beb..
kg dkt..boleh nk blk kerap juga..
hehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Nad~

AHA..Sedap nad kuih ganjus ni..
mkn pns2...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

el~

tgh2 tu jem nenas beb...
dh abis la..hehe

lieyalatif said...

Amboiii irfan...duta balik kg gituuu heheheeh...aunty ya baru nak balik kg minggu ni tauuu hehehehe...

Zura, pes time tgk kuih gajus tu....mmg x penah tgk sebelum ni....nampak sedap tuh....tu syok balik kg kan dpt makan mcm2 sedap2....lieya balik kg mgu ni pun dah order mcm2 ngan mak hahahahhah.....abis laaa mok! Mok! Hehehehehe

PearlVelvet SueQys said...

sedap nyer . Saya dtg singgah bila cuti2 sekolah !

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

lieya~

hahaha...mak pak rajin blk kg..
irfan pon kena ikut la..hikss..

sedap ganjus mkn pns2...hehe,

ni pon kitorg adik badik masak lieya..mak busy kit..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Pearl~

thks siggh sini ye..

Siti Fatimah said...

kuih gnajus? tak pernah rasa lagi nih...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Siti~

sedap weh...
nnti mai selama mkn..hehe