♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, April 15, 2011

Bila Angan-Angan @ Impian Jadi Kenyataan...

As salam.....

Semua org ada impian kan....dan impian itu adalah lumrah pada setiap kita yg bernama manusia. Pabila impian terlaksana, pasti perasaan menjadi gembira kan.....dan pabila angan2 atau impian itu belum tercapai, kita tak putus asa mencuba, berusaha dan berdoa untuk mendapatkannya...

Kadang2 angan2 or impian itu boleh menjadi kenyataan jika diizinkan olehNya...kita sebagai hambaNya wajib mensyukuri pemberian dan peluang yg diberikan oleh Dia utk kita. Sesetengah org hanya sekali atau beberapa kali mencuba telah berjaya mengecapi impian itu....sesetengah org pula kena melalui pelbagai rintangan sblm mengecapinya.....masing2 mempunyai dugaan mereka...

Yang penting kita tidak mudah putus asa....dan percaya pada Allah, bahawasanya Dia Maha Pemberi Rezki...Penyanyang....Maha Adil...segala yg diberikan olehNya adalah yg TERBAIK utk kita....percaya satu hari nnti impian itu akan terlaksana akhirnya.....Yang paling utama sifat KESABARAN dalam diri kena kuat.....


~ Aku sebenarnya tidak kuat utk melalui dugaan ini, aku redha....tapi walau mcm pun kena hadapi jua...dan aku amat bersyukur dengan rezki yg diberikan olehNya...insyaAllah tak lama lagi, angan2 @ impian itu akan menjadi kenyataan....semoga semuanya dipermudahkan...Amin...

~ Pengajaran utk diri sendiri jua...sentiasa jgn lupa pada Dia, aku bukannya seorang yg t'baik...tak semua yg suka dgn sikap kita, bukan mudah utk mjadi yg t'baik utk org.....jadilah diri anda sendiri....Semoga kita semua diredhai....


^-^ Apa yg aku merapu meraban hari2 jumaat ni ntah le.........ada cerita di sebalik cerita......hehehe..Tak boleh nak terlalu excited ngan kegembiraan itu....huhuhuhu...

16 comments:

Rizziela said...

Apa angan2 tu Zura?

POSH76 said...

Insyallah jadi kenyataan tu yg penting jgn lupa padaNYA

syanasaid said...

insya Allah
bile kite da berusaha kejar angan2
tapi still gagal
ade la tu Allah susun benda lain utk kite
jgn putus harap bile usaha kite xberjaya

ape2 pn aku doakan sume yg ko impikan akan jd kenyataan

*pssss meh la kepochi ngan aku ape dia..hehee

Dee said...

semoga impian menjadi kenyataan..amin..

Sidratul Muntaha said...

insyaa Allah..
insyaa Alah...

zura@iwan said...

@Rizziela

ala besa la ziela...sure phm kan..hehe

zura@iwan said...

@POSH76

amin...yup betui tu...jgn lupa pada kekuasaan Allah..

zura@iwan said...

@syanasaid

aku setuju tu bebs.....jgn putus hrpan kan.....insyaAllah ada hasilnya...

amin...thks bebs....

** hahaha...nnti aku share2 kt cini k...hehe..

zura@iwan said...

@Dee

amin...thks Dee...mudah2an impian Dee pn tcapai..

zura@iwan said...

@Sidratul Muntaha

ku dgr2 ko nyanyi la...InsyaAllah3x...

sedap gk sora ko..mcm maher zain..haha

nureen said...

AMIN... moga impianmu tercapai & menjd kenyataan...

***nureen & asben suka gak berangan..x salahkan klau nak berangan hehehe

zura@iwan said...

@nureen

amin....thks Nureen...

x slh pn berangan..tp jgn berangan yg pelik2 dh....

semoga impian Nureen pn tcapai gk ye..amin...

ALoNa CintamaniszLite said...

hmm..berita gembira ye. Alhamdulillah..

zura@iwan said...

@ALoNa CintamaniszLite

mudah2an kan....akan kita kabar2kan..hehe..

Wife to Firdaus Ghazali said...

mesti berita gembira yg kita semua tunggu2 selama ni kan kak ;)

zura@iwan said...

@Wife to Firdaus Ghazali

insyaAllah..mudah2an...hehe