♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, January 12, 2016

24 December 2015: Percutian Manis Keluarga Kecil Kami..

Assalamualaikum WBT...

Alhamdulillah masih berpeluang berbicara di ruang maya nie..dah lama tak update, last update bulan 8 tahun lepas...lamanya...hikss.

Rasanya belum terlambat nak ucap salam tahun baru 2016 ye kawan-kawan, seronok tengok kawan-kawan yang masih aktif berblogging...rindu zaman blogger tegar dulu....huhu. Masa memcemburui sebenarnya...balik rumah memang tak da internet, harap kat office je boleh nak online. Ermmmm hari ni....mood ada, then curi masa kejap nak update...boss ..saya nak update blog kejap ye.

Seronoknya dapat bercuti-cuti baru ni dengan keluarga manis saya, plan last minute...sebab tak tahu nak cuti kat mana sebenarnya...tunggu en suami punya green light...Yeahhh!We go to Hatyai, Thailand. Yesss.....plan asalnya dari tahun sebelumnya lagi, Alhamdulillah cuti maulidur rasul & krimas tahun 2015 menjadi juga dengan IzinNya...syukuran!

Percutian ke Hatyai kali ke 2 buat saya dah suami....dan kali pertama buat anak kesayangan Irfan, dia excited tidur hotel je tu..hehe. Kena cerita part by part ni....sementara cheq ada masa ni..noh!

Rate RM masa kami pergi RM1.00 - 8.26THB, banyak beza dengan tahun-tahun lepas kan...tak pa lah, kita bedal ja lah...yang penting kita enjoy! hahahaha.

Percutian 4hari 3malam kami stay kat PB Grand Hotel, hotel budget ...

Hotel area Hatyai town, semua full house tinggal yang bilik semalam RM200-300 ++, kita cari by Agoda.com, at last dapat hotel yang jauh sikit la dari town, yang penting selesa la..rate pun murah RM90 ++, kita book satu malam ja dulu kat Agoda.com, then following night kita book direct kat hotel tu by FB ja, nasib baik dorang boleh speaking london...hehe, lagi murah book direct kat dorang ...hehe. Kita stay 3 malam..total semua RM240 ++...ok la tu!.

So far...hotel ni bilik dia pun kemas, deco kat lobby pun cantik....service pun ok!, masa sampai kat sana pun, kita cari hotel ni pun guna waze, alhamdulillah sepanjang guna waze masa kt sana...tak bawa kita makan langsat lagi la.., tapi mata tu kena la tengok sign board juga kan...Maaf la...tak da gambar dalam bilik yang sempat snap, sampai malam...so masing-masing penat, nampak katil nak landing je...hehe. Kalau nak tengok bilik dia macam mana, pergi kat website atau FB dorang na.

24hb december 2015 kami mulakan perjalanan dah lewat, sebab tunggu en suami habis perarakkan hari Maulidur Rasul tempat kerja, lepas Zuhur dalam jam 3.30 petang baru bertolak dari Penang ke Bukit Kayu Hitam, Kedah. Lagipun niatnya cuti ni, nak relax jalan-jalan cari makan,  tak da rushing-rushing...memang relax betul la, sampai Changlun settle urusan Insuran Kereta (RM16), first time pandu sendiri ke negara orang, Allah permudahkan. Then kena isi Arrival card untuk passport dan juga border pass. Di Imigresen Sadao tu...ok la tak la ramai sangat orang queue up, tapi still stuck kat situ..normal nok!  Yang penting masuk Danok, kita makan dulu....sejam lagi baru sampai Hatyai.

Alhamdulillah jam 10.00pm (9.00pm Hatyai) sampai kitaorang di PB Grand Hotel. Cerita seterusnya...bersambung ye..hehe..

Happy reading...thanks singgah sini...

Anum said...

best kan dapat bercuti

shark said...

wahhh lamanya bercuti blogging hehe ;p