♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Friday, July 29, 2011

Ujian DariNya.. : Aku Admitted 4Hari 3Malam

Assalamualaikum w.b.t....sudah lama rasanya tak bertandang ke sini....disebabkan malas dan perkara tak diduga telah terjadi....aku terpaksa admit di Hospital Bersalin, Penang pada hari isnin sampai la hari khamis baru ni, hari ni aku still on MC....4hari 3malam tu..
Pada malam Ahad tu....aku mengalami pendarahan, sebelum nie pernah juga bleeding tapi tak banyak, perut pun tak sakit...hati aku dah mula berdebar2, perkara pertama yg aku pikir ni adalah baby dlm kandungan aku ni...aku still merasai pergerakan bb. Pada keesokan hari, hari isnin aku pergi refer di Klinik Kesihatan tmpt selalu aku pergi c/up, masa tu darah dah tak keluar..cuma stain of brownish cm tu. Setelah jumpa doc, scan bagai...bb ok, uri pun kat atas, but doc tu tak dapat buat VE(Vaginal Examination)...doc ask me refer to MH(Maternity Hospital) sbb aku dah 7bln lebey...so di sana doc akan buat details inspection. Hati bertambah tak keruan...nak nanges pun ada....huhu...
Sampai di MH, en hubby yg buat registration....me kena admit sbb normal case bleeding ni dorang srh admit...huhu...dlm hati berkata "tak nak3x duk spetal!" hahaha... sblm admit, aku kena check dulu dgn doctor pelatih, setelah di buat VE...doc pelatih tak dapat detect punca sebnr pdarahan tu....so calling emergency doc pakar, doc pakar scan bb sekali lagi.....bb dan uri still ok, so doc tpksa buat VE lagi....sakit wooo...ngeri aku......huhu, doc pakar telah dapati aku ada "Cervical Polyp" - Servikal Polip, seriau aku nak ceta pjg la apa tu servikal polip if uols rajin search la tenet...hikss.....sbb itulah aku bleeding.
Jadi doc telah removed 1 from 2 polip yg tumbuh menggunakan forsep....satu polip tu besar, Ya Allah terasa besarnya ujian dr Mu, dengan fibroid yg aku alami ini dan ini pula polip yg tumbuh....aku redha Ya Allah, mgkin Kau nak menguji kesabaran aku...mgkin thapus dosa2 kecik aku......Amenn...
25072011106
25072011105
Aku masih lagi tersenyum...walaupun sakit td belum hilang, dan diberi injection yg sakit sgt utk menguatkan paru2 bb. Tggu dlm side labour room sblm masuk ke wad.....
25072011108
Sayang aku yg sll memberi semangat dan ketenangan pada aku.....sentiasa ada di saat aku memerlukan mu.......terima kasih ya Allah memberi suami yg sgt penyayang....
26072011111
Sudah berada di Wad Kelas 2 seblm transfer ke Wad Kelas 1 plak....mmg tak dpt nak tido la kt spetal....huhu, kejap2 misi dtg gerak utk cek Bp n jantung bb.......naseb baik tak kena thn lg, sbb nadi aku plak tlalu laju....haizz...sbb aku sll penat skrg...huhu...
Alhamdulillah setakat ini, sudah tak bleeding....harap2 polip tu tak tumbuh dah......dan terima kasih byk2 pada sanak saudara dan kwn2 ofis yg datang melawat, dan yg mdoakan aku....aku kalu org dtg melawat, hati akan bertambah terharu, nk nanges.....huhu. Pestime aku stay kt spetal, dan byk juga pengalaman yg dipelajari.....tmbh2 kwn2 yg menuggu saat2 utk melahiran, dan sgt terharu pabila melihat seorg bb yg suci bersih tlh slmt dilahirkan di dunia ini.....syukur ya Allah...
p/s: sesungguhnya Ujian drNya tak mengenal usia....dan tidak akan berhenti utk menguji kita.....sentiasalah ingat pada Allah S.W.T...


24 comments:

mama tisya said...

sbr ye...smoga smua berjln lancar hingga ko bersalin nanti

FirZie83 said...

salam kak ;)
moga cepat sembuh ye ka...jgn riso2...berdoa byk2...
t.care kak

Mrs. Simplicity said...

zura, moga ko sihat sehingga melahirkan eh. amin.... tak saba nak tgk baby korang! :D

Pepel BoNda AmaNi said...

patut la..akak senyap jerk kat FB...maap la kak..eida xtaw..semoga akak cepat sembuh...dan kuat...take care k...baby kuat..harus la mummy pun kuat kan...insya-allah...eida doakan yang terbaik tuk akak n baby...

attyfir said...

semoga zura selamat melahirkan baby nanti ye .amin ,takecare

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@mama tisya

maceh eryn....amenn..mudah2an...itulah hrpan aku...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Nama ku Nur Azeani Kamarudin

slm...

thks dik.....moga2 slmt semuanya...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@alyyani

amennn.....maceh alya.....aku pon x sbr gk...hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Pepel BoNda AmaNi

aha ieda...kak pon x sgka kan..kita x minta jd cm ni kan.....
yup..semoga Allah mberi kekuatan pd kak n bb.....semoga slmt la smpi melahirkan...amen...
thks ieda...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@atty's

maceh kak.....amenn....hrp2 cm tu la kan..

Rizziela said...

ikut nasihat doc yer zura...semoga cepat sembuh & selamat both of u

Rinna said...

Alhamdullillah moga semua selamat yer.. zura.. :)

el said...

awat hang x habaq kat aku hang kena admit..smpi hati...huhuhu
xpelah skrg hang dah sihat..bb pun ok kan..dua2 ok lega dengaq...

haa tgk hang pki baju spital tu teringat diriku...

kena forsep eh...adoiii dgr pun ngeri...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Rizziela

aha...tu arr...kena keja pon tpksa MC la ziela..nk buat cm mn kan...amenn...thks ziela...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Rinna

amenn....mudah2an kak...thks ye,

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@el

sorry arr...aku ingt admit sat je...dh tlanjut plak...ngan nadi aku tlalu cpt plak, tu kena thn lg...nasib baik khmais dh bleh blk...huhu....

alhamdulillah stakat ni ok dh....hrp2 slmt la semuanya...riso aku wey....huhu...

mmg ngeri....sakit weyyy.....

Ena said...

Moga keadaan baik2 hendaknya dan dipermudahkan segala urusan..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Ena

amenn....thks Ena...hrp2 cm tu le...

::NureeN:: said...

doa moga slamat.. nureen x tau pon sbb dh lama x terjah cini.. sepi jerr ari tue.. hmmm

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@::NureeN::

amennn....thks Nureen...x per lgpon zura pon jarang update tu psl ramai mmber x terjah sini sgt..hikss...

Anonymous said...

YA ALLAH ko admit ker? waaaaaaaaaaaaa cmner aku leh x pasan ni.. now ko dh ok kan ? risau plak le aku ..

nk jd seorg IBU bkn senang , mmg ada mcm2 dugaan & ujian tuk kite jd lebih tabah dgn kehidupan kite lepas ada anak... aku hrp ko kuatkan semangat okey ... jgn sedih2 or putus asa tau ... insyallah baby tu akan lahir dgn mudah

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@fazilzura

aha beb...aku kena admit le....skrg ok dh..alhamdulillah....hrp2 aku sng la bsalin ni...amennn..

betui tu....pgorbanan sorg ibu kan...Alhamdulillah aku dpt merasakan nikmat yg Allah bg ...percaya semua ni ada hikmahnya....ye mudah2an bb ni akan lahir dgn mudah n sng dijaga..amenn...thks beb..

QasehnyaRania said...

alhamdulillah..irfan dah ssetahun kan ;D

Unknown said...

Qaseh~

tu le...cpt masa blalu..