♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, February 26, 2013

Holiday@Langkawi : Shopping Coklat dan Dating dengan Kawan Sekolah

Assalamualaikum..

sambungan dari entri kat bawah ni yer...sila scroll sendiri..hikss

First day kat Langkawi lepas sesi merehatkan badan di hotel tu, malam lepas magrib kita keluar...ada kereta kan tak kan nak duk diam, kami decide pergi Pekan Kuah shopping coklat dulu, lucky kat hotel tu ada mini fridge..kalau ada berkenan lagi kita beli nanti..pelan-pelan kayuh en suami kata..hehe. Saya ni aim coklat je..mende lain saya kureng...bertuah laki aku...huhu. Tapi fridge magnet Langkawi saya tak lupa yer...hehe

 Hero kecil ni memang aktif sungguh malam tu...berlari sana sini...pantang lepas turun, dia cergas..hahaha...

 ferroro rocher sebagai hiasan je..saya sambar coklat 3 kotak kat atas tu...pestime beli, mmg sedap deh...coklat crispy..

dan yang utamanya saya memang aim yang ini...coklat bar, selalunya banyak duty free shop di Langkawi jual yang packing merah tu...Almond Gold, lucky saya terjumpa dua flavor lagi...Raisin Peanut Slab dan Peanut Slab Dark Coklat...memang sedap lah, makan coklat ni puas. Selalu kalau teringin nak makan, saya pesan kat kawan yang stay kat Langkawi ni, kali ni saya sendiri yang beli...hehe..

 dah dia berkenan mainan M&M ni pula, coklat mama dan baba dia yang sapu...hehe..

Ini kira kali ke berapa ntah saya pergi ke Langkawi...dulu pernah kerja sini selama sebulan masa tu kena training baru start kerja, sedih haihhhh berpisah jauh dengan family dan suami...boring juga, tapi kalau datang bercuti-cuti tak per...hahaha. Kalau datang sini sure meet my best friend masa sekolah menengah dulu, Zana. Jadi malam tu kitorang date kejap kat kedai makan lepas kami balik dari Pekan Kuah..percutian yang relax dan santai nie, kita tak mau rush-rush sangat...so boleh la nak berjimba-jimba dengan kawan..hehe

 melopong-lopong Irfan apa yang dia seronok tue, jumpa kawan kut.....hehe, anak Zana yang nombor 3 nie sebaya dengan Irfan...cergas kawan saya ni, laju dari saya, dia dah 3 orang cahaya mata...rezeki saya lambat sikit...redha je..

 peristiwa berdarah Irfan kat sini.....sian anak Mama, seronok sangat.....tak per lah, anak lelaki gitu la....

 Zana baik hati suruh saya pakai kereta dia yang satu lagi untuk jalan-jalan esok, kereta sewa kami kena hantar kul 3pm...Alhamdulillah baik hati kawan saya tak perlu kami nak tambah kereta sewa tu satu hari lagi....terima kasih banyak-banyak sahabat. Siap suruh saya stay rumah dia, tapi saya segan la nak susahkan dia....dia kata next time datang kena stay juga kat rumah dia...sabar je hang ni Zana...hahaha

Lepas sembang apa patut, anak pun dah buat perangai mengantuk, Kita balik tidur, esok nak pergi Underwater World dengan Bird Paradise, Langkawi. 
Entry soon....:)
Terima kasih singgah sini...:)

#jangan lupa zura@iwan giveaway yer..

Love+Peace
ZII




30 comments:

Tercipta Untukku dan Untukmu said...

langkawi syurga coklat ..

Anum said...

banyaknya coklat

NM03 said...

ailovelangkawi!

::NureeN:: said...

nk cekelat weiiii
jumpe date ni pa? hehehe

Sidratul Muntaha said...

best no jln2 ade kwn2 boleh mintak tolong kat mana2.
haih
*agak2 bila ko nk dtg kl lagi jumpa aku?!@
ahahhaa
pingin jugak jumpa weih..
*ye..aku nengok dia gaya rupa fahrin Ahmad pun ade.bela janggut arr.mana thu same tapi tak serupa.hohohoh

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Adlin~

ye betui tu..g lgkawi kena gk beli coklat..hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Hanum~

byk...
pilih je mn berkenan..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

NM~

wahh suka lgkawi yer...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Nureen~

hehe..
aku shopping pun tk byk..
coklat bar tu mahal ket..sedap punya psl beli gak..hehe

nk date bila?

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Ayu~

tu arr....kawan rapat satu sek nie, kalau tk rojer dia marah..hahaha..

hmm agak2 aku KL inshaAllah kalau ada rezeki aku trn..hehe..

#hahaha..terkoyak sluar laki aku nnti kata mcm fahrin...kui3x..tp dia mmg ada jggut scotet beb..hehe

wantie said...

bak mai sini cekelat. aku nak

wantie said...

lupa lak. apa dia peristiwa berdarah tu?

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wantie~

amboi..hg bkn ke pergi lgkawi gak..sure shopping byk dr aku..hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wantie~

haha..
peristiwa berdarah...
dia tersembam kena meja, darah..bibir..huhu

Anonymous said...

mmg syurga coklat ler gamaknyer

el said...

xkira nak coklat nak coklaatttttttttttttttttttttttt haha

♥cikmOt♥ said...

adoii...tak leh tahan ni...sana sinni dok cerita pasal langkawi...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

KA~

aha mmg syorga coklat..hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

el~

nk coklat mai umah..haha

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

cikmot~

hahaha

kena pergi lgkawi la cm tu..

*∽ IZAN ∽* said...

waaa... coklattt so heavennn!! lama dah tak jejak Langkawi uhuhuhu

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Izan~

kita lama tk jejak gak..
alhamdulillah ada rezeki dpt pergi baru ni..heeh

ch@ said...

bestnya gi langkawi. bila kita nak sampai sana lagi. borong coklat.

nad said...

Nak cekelatttt
Ada lebih?
Jehe

ALoNa CintamaniszLite said...

ha'ah laa...kalo ada sedara mara atau kawan2 ofer tido kat umah dia...mesti ada rasa segan dan rasa mcm menyusahkan tambah2 kalo dia pun bekerja...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

cha~

tu arr...nnti pergi arr borong coklat yer..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Nad~

stakat ni ada la sket..
hikss..
Nad penah beli gk kak Almond Gold tu? sedap kan..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

k.Alona~

ya la kak..mmg bleh gi tido, tp depa kdg2 time keja..then ada anak..bilik sure kita nk kena tumpang skali anak2 dia...kesian pula..

Unknown said...

peristiwa bdarah?apakah??...banyk tu coklat,mujur lah saya bukn peminat coklat..hikhik..tp cikS saya mmg peminat coklat,habis lah dia borong kalau lepas sana...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Mar~

biasa la bdk2..dia tersembam sikit..hehe..

saya pun peminat coklat..