♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Showing posts with label Queensbay. Show all posts
Showing posts with label Queensbay. Show all posts

Tuesday, June 10, 2014

Weekend | Irfan dan Kakak Ain

Assalamualaikum....
hai bloggers...sure ramai tak singgah sini
sbbnya dah lama tak update
then tak glamor macam org lain..hehe...
ate bukan blogger tegar.
sebenarnya ada je tuan blog ni..
cuma mmg tak de masa
dan dah jemu nak blogging ni...:(
sorry la uols kalau saya tak blogwalking blog korang.
yg sempt pun kdg2 as silent reader je...

ini pun ada je gmbr 3-4 keping snap masa treatment untuk Irfan..
Babanya pergi "cuti2 lgkawi", Mama malas nk blk kg...
Nasib baik my Ayong rajin mai penang..

 petang sabtu br keluar...ayong ajak bawa anak2 main kat playland....nak keluar awai, cuaca panas sgt...

 pergi Jusco, Queensbay je....wajah mereka yang seronok...




tak la boring Irfan, ada kakak Ain....Irfan now pandai dah tanya orang2 yang rapat dengan dia, terutama...Kakak tasya, Kakak emysa, Kakak Ain ..sepupu2 kesayangan...but kdg2 geram juga sebab Irfan kadang2 terkasar sikit ngan sepupu dia.....anak lelaki kan...


okey lah...tu aje nk cerita ceriti....
tata.....
thks uols...


Tuesday, March 11, 2014

Cerita-Cerita Cuti Hujung Minggu..

Assalamualaikum....Salam Sejahtera,
Seluruh dunia masih menunggu jawapan,
Semoga semuanya bersabar..kembali pada penciptanya, tawakal dan berserah pada Dia yang Maha Mengetahui, AllahuAkhbar!

Tak nak cerita panjang...just nak sharing sikit aktiviti keluarga kecil saya cuti hari minggu baru nie,
Alhamdulilllah...masih diberi peluang bersama keluarga tersayang, sebenarnya sgt terkesan di hati ini, jiwa sakit bila mengenang tragedi pesawat tersebut...Ya Allah!

Jumaat malam, pergi ke Giant Bayan Baru, beli barangan rumah sikit...selalunya beli kt Tesco, tp that day saja nak jalan2 area sana...:)

Credit to Mr Hubby capture gambar kami berdua, walaupun Irfan tak nampak muka ha..buat sign Peace !hehe

dah besar anak Mama dan Baba nie....tinggi orangnya, harap nanti tinggi juga budi perkertinya..

Hari Sabtu, lepas pergi rumah anak pengasuh Irfan buat makan2 sikit, kami ke Queensbay...budak dah besar, pandai demand pula tu, ajak Mama dan Baba pergi Tesco...tapi Baba bawa pergi main kat playland Jusco, Queensbay..hehe..

Pagi Sabtu...dapat berita kehilangan pesawat MH 370, Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un...

Bayar rm5 for 20minutes, tapi kena tambah lagi..sebab Irfan main tak puas katanya, tak mau balik..adeii, tambah la rm2 lagi for 20minutes...

gilir2 mama dan baba jaga dia....seronok tak terkira...:)

kat lobi QB ada event World Cup ni ha..meriah , test drive kereta KIA pun ada...siap ada free gift, dapat la beg seketul..hehe..

Hari Ahad, terjah Kulim...tujuannya suami nak renew passport, alang2 buat border pass terus, senang boleh included Irfan sekali...bila nak pergi? inshaAllah ...ada rezeki kita cuti2 kt negara org ye...semoga semuanya dipermudahkan..ameen..

Kejap je  buat border pass tu..berbanding dengan passport, lps settled gerak balik Baling, kg suami...dekat dah kan...ziarah ayah kt kg...



Tuesday, February 11, 2014

Saturday Moments~Round the Island

Assalamualaikum...Salam Selasa,

Hi bloggers...laju masa berlalu...tak boleh tunggu dah nie.
Nak update laju2 pun tak sempat la...:). 

Bila masa tangan nie dah gediks memegang camera Sony Nex-F3 tu, mmg banyak hasil dari tangkapan Sony ni sejak dua menjak nie...nampak juga berjasa camera tu ye...sian dia dianaktirikan pula..hahaha

Terus pada ceritasss....

Sabtu suami ajak round island, weekend baru ni mmg 90% suami punya plan, kita enjoy! apa pula tak enjoy? tengok Irfan pun dah tau...kahh...kahh.

sebelum round island, kena isi perut ....bab makan, isteri lah yang suggest...

isteri ajak gi Queensbay Mall, lama kot tak mai sini...kita start jelajah island from selatan ke utara gitu...so same way ke QB mall, dapat rasa ekon sket...haha

lama gak tak makan kat Chicken Rice Shop, sebab Irfan suka nasi ayam..so mama suggest la mkn kat sini, ok la not bad, sekurang2nya Irfan makan la juga...now mama risau sebab dia kurang selera makan nasi! yang lain ok jek..hehe..memilih juga anak teruna sorang nie

okeh...he started enjoy the place..like his own place, macam kat rumah gitu, he ignore the people around him...mama say no..no, he stop..then do again, until our food is ready...so he continued enjoy the food also, good boy...sabar2..karenah anak2 gitu la..

 seronok tengok kat luar...hati tu nak keluar berlari-lari la tue..hehe

 mama geram nak ambil air tu ...kalau ais laju je dia..

 kasi smile tu kat i okeh!..hehehe....


 nasib baik that day bawa buggy ni...mau juga Irfan duduk, kalau tak...berjogging nanti dalam mall tu...hihihi..


tadi dah makan nasi, now makan desert pula, kalau ada buah...memang laju je dia makan, ada strawberry pula tu...masam pun layan!.

ada sambungan lagi la entry nie uols...ada lagi..dan lagi......hahaha...
see you guys...take care..
terima kasih singgah sini...
mohon maaf jika ada tutur kata yang mennguris hati or perbuatan di sini....
peacee!


Monday, February 4, 2013

Jalan-Jalan Cuci Mata petang Ahad...

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera.

Setiap manusia rezekinya datang berbeza-beza, dan yang penting yakin pada rezeki dari Allah s.w.t....Ameen..

posing diri sendiri..kakaka..( ada tegur lain muka saya masa ni...actually biasa je..maybe camera effect ..hehe, jangan tertipu je..muka saya habis calar balar dek kerana cakaran harimau irfan..hahaha)

Hari minggu dapat "hadiah" untuk diri sendiri + untuk keluarga kecil saya...;), hadiahnya bukan dari segi kebendaan tapi..dapat spend time bersama-sama adalah hadiah yang istimewa buat saya, jalan-jalan cuci-cuci mata pun dah cukup...kalau dapat shopping tu dikira extra bonus la kan.......Alhamdulillah kegembiraan keluarga kegembiraan saya juga....syukur dengan rezeki dan anugerah dari yang Maha Esa. Saya yakin kengkawan pun sangat gembira bersama keluarga tersayang..:)..mudah-mudahan...

dua hero chenta hati saya...di Queensbay..

 Deco-deco for chinese new year...:)

 nak posing-posing la kat sini..tapi ramai sangat duk beratuq nak bergambar...hahaha..

 posing macho hubby ai nieh...hahaha..

sambil tunggu gambar siap diprint di Harvey Norman tu..kita ronda-ronda dulu, lagipun datang QB pun dah petang ..memang jalan-jalan cari pasal je kat sini...boring kononnya duk rumah.

suci je muka baba Irfan..hahaha...sapu licin ..sayang awat janggut buang..huhu..

sayang mama, ummie, ibu, (irfan belum rasa nak panggil mama dia nie>huhu...kat hubby dah mula kedengaran bunyi baba...hehe..)

Tak sangka jodoh...jumpa Nureen kat Queensbay gak, tapi masing-masing membawa haluan sendiri..sebab Nureen+family baru sampai..nak cari tempat makan kut...kitaorang pula nak cergas nak balik dah..hehe..

#yang bestnya..dapat gak hadiah dari "Mata turun ke Hati" walaweiii dalam hati ada taman gak nieh..kekeke

Terima kasih singgah sini..:)

Love+Peace
Zura@Iwan


Tuesday, October 23, 2012

Queensbay | Jalan-Jalan, Main Playground dan Terjumpa Blogger Min aka Ibu Arifa

Assalamualaikum wbt..

Yup...weekend story la nieh....saturday kita lepak di rumah, sebab en suami kena kerja...sunday kita qado', ronda mall....actually ada tujuan juga, nak print gambar then reward untuk Irfan sempena 1st birthday dia...:), bawa dia jenjalan....hehe..

 Bagus juga dia mau duduk dalam buggy nie...

 steady anak Mummy nie...

 Singgah Mum's Care for claim the voucher...dapat lucky draw dari Watyz blogger yang anjurkan..hehe

 Received call from sister in law....minta jaga anak-anak dia, sebab tak de orang jaga ....Mama dorang  kerja..so sementara tunggu kedatangan anak-anak saudara, Irfan makan dulu!


 Lepas makan ronda-ronda lagi....Mega Kids playground terbesar dalam QB tu...tapi cuci-cuci mata je, ramai betui kanak-kanak, Irfan tak leh join lagi..hehe.

 Tunggu punya tunggu....mummy n daddy Irfan lapar plak..so pergi foodcourt QB tu, first time lepak situ...selama ni tak pernah sampai level atas sekali..hahaha..pekena Mixs Fruit nie...adoyai...layan tekak..

 Anak mummy mengantuk.lepas minum susu...terus lelap....sian dia..

 Dah sampai...dua orang budak Pak Long dan Mak Long dia nak kena jaga...hehe, jangan salah faham yang tengah2 tu bukan Mama dorang, ni Mama kepada Amanda yang tengah menyusu tu..hehe

 Irfan ada kawan nak main.....kakak-kakak dia....En suami ajak main di playground dalam Jusco tu...tak ramai sangat...hehe..

 En suami suka sangat melayan anak-anak.....penyanyang!hehe...bodek nampak...hahaha..

 duduk diam...Irfan nak pandu LRT nieh..hehehe..

Sungguh-sungguh dia bawa LRT tu...haha

 Seronok tuk dak Irfan nieh...ada orang layan dia...

 Lepas dah tak larat nak topup token..kita stop dah yer....hehehe...kebetulan dorang ada kasi free untuk mewarna style tabur pasir color2 tu...so nice....Emisya dan Tasya join, layan plak dorang habis mewarna....:)

 Seronok juga anak-anak saudara Pak Long nie.....

 Thennnn.....after habis mewarna Me bawa Emisya dan Tasya gi Baby Room kejap...basuh tangan,


 Tak sangka jumpa lagi Min aka Ibu Dalila & Syaakirah secara kebetulan, sebelum ni...kebetulan terjumpa di mall juga...tapi di sunshine square, masa tu Min pregnantkan Syaakirah...kali ni di Queensbay kat Baby Room plak tu...tapi saya dah penah meet Min pun, masa tu pergi rumah dia di Kepala Batas Min buat birthday Dalila...Comey betul Syaakirah, putih gebuss...baru 4bln lebih...:)

Posing kat rumah pula.....Irfan tak layan..sebab consentrate tengok ceta kartun...hahaha..

Lubang hidung mu tetap menjadi pujaan hati ku....hahaha...Irfan tak layan langsung amik gambar...consentrate sgt tgk tv...hahaha... Kakak Emisya yang masa kecik2, Pak Long dan Mak Long dia rajin bawa jalan-jalan.....hehe..Macam anak sendiri pula rasa..hikss

Memang penat sebab melayan karenah anak-anak lebih dari sorang nie, bukan penat apa..penat bergelak ketawa dan kaki pun lenguh...hahaha..tapi dah besar dorang tak banyak ragam..mendengar cakap Pak Long...tapi seronok dan meriah, Irfan paling seronok....:)