♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Showing posts with label Trip to Pulau Pangkor. Show all posts
Showing posts with label Trip to Pulau Pangkor. Show all posts

Wednesday, May 6, 2009

TEAM BUILDING d PANGKOR DAY 2

CONTINUE entry pangkor lagi ye...kali ni bkn bjimba2(word ni si shiela selalu guna punya), hahaha promote ko lak shiela oiii...

SECOND day d pgkor hari sabtu, baru la kitaorg berteam building.....start kul 9.00am lps kitaorg berbekpes. Mmg best gilerr...semua spoting2 belaka, bgelak ketawa...kitaorg d bahagi2kan group...ala game simple2 je...indoor game... so korang saksikan lah.....apa aktiviti kitaorg hari tu.
all of us yg joined the activityposing dulu...sblm mula...jejaka mn lak ni...hahaha...hero hindustan dr india...actually ni lah our instructor yg incharge team building tu...sj2 nk inteprem muka dia...so ni lah group kitaorg Group 2....our group cheer is "Alage QM", alage tu bahasa india translate g english "Good"...hahaha..nk gelak pecah perut dbuatnya.. betui ntah ejaan tu...aku hentam ja.. but our group jd winner dlm game hari tu...yeahhh...game tutup mata pun ada er....tpksa melalui cabaran2 d hadapan dgn mata btutup..cm mn la org buta bleh jln elok je...bahkan kite sat je ...dh gelabah..aku n niza lg...km mmg suka inteprem hahaha. time ni kepala aku sudah sakit daa.weols nk blk dh dlm van sblm g jetty weols d bw g ISLAND TOUR lak...n shopping2...byk ikan bilis, sotong, ikan2 kering.....n mcm2 ada..hahaso time to go back ...ferry kul 3.30pm..SAYONARA to PULAU PANGKOR...

weols smpi d PENANG around kul 7pm ...

Tuesday, May 5, 2009

PANAROMA d PANGKOR...

SEMASA island hopping tu....aku pun x lpskan PELUANG mcm org lain....btungkus lumus mgmbil view2 yg cantik d PULAU PANGKOR ni....wpun aku x la sehebat photographer. Tp jnji aku puas hati..asalkan cntik juga gmbr aku amik ni, semua itu utk kenangan...hehehe

Ada gk panaroma2 di pangkor yg aku sempat shoot...hehehe...layan la picture2 aku yg x sbrp ni...




CORAL ISLAND..SNORKELING AKTIVITI











SUNSET





























AIR LAUT YANG JERNIH

















































PANTAI TELUK NIPAH














POKOK CINTA
nmpk x 2btg pokok yg sm tiggi tu(kalu x nmpk amik la mikroskop ka)...mnurut driver boat tu,x tiggi2..tiggi tara tu je...n spsg lak tu oleh tu la dipggil pokok CINTA.









BENTUK KEPALA BUAYA








BENTUK GAJAH & PENYU






BENTUK IKAN PAUS










CHALET TERMAHAL DI PANGKOR..PRIVACY












HIDUPAN LAUT...













TEAM BUILDING d' PANGKOR DAY 1

ENTRY ni story mory psl kitaorg g TEAM building under our company d PANGKOR ISLAND pada 1-2hb Mei 2009 br ni. So aku n3 dulu day 1 ye...satu2 k...biar korang ternanti2 ceta sterusnya...hehehe. AWAL2 pagi kul 6am kitaorg dh kena tggu kt pick up point d Egate...aku smpi kt Egate lebih kurang kul 6am, hubby yg hntr..smpi sn dh ada pon org tpacak tggu sekali ngan bas. Lebih kurang kul 6.30am br kite btolak coz tggu ada staff lain yg blm dtg....besa la janji time lain..time lain br mai....Expected to arrive in Pangkor around 10am cm tu...mmg lewat la agaknya smpi sn.


aku wif niza...yg cun ni(perasan2..hehe)...iklan colgate..hahaha ..

arrived at LUMUT around 10.30am....so waiting for ferry ticket n rush naik ferry.

sampai dh d' Coral Bay Resort...b4 check in kite sarap la dulu..lapor2..

rush g island hopping n snorkeling speed boat....laju ooo...2nd time g island hopping tnpa hubby ku..huhu

bermandi manda d Monkey Beach Island..kul 1.30pm blk...panas terik ritu, sunburn lg la...lps aktiviti island hopping weols blk hotel....LUNCH plak...hehe.., ya la dh kul 2pm pun...lapor la..abis mkn blk bilik rest............
ptg lak after tea break kul 4pm...aktiviti bebas, geng kitaorg buat aktiviti cycling lak ptg tu..lama x kayuh basikal ni...tingt zama sekolah dulu wooo..but mmg best sgt la....
penat bkayuh2....smpi kul 5 lebih...then DINNER lak...mkn lg...dinner kul 7pm..hehe
aku wif Tini......cerahnya kami...hahaha, sdg menuggu BBQ...fuhhh...kenyang betui..
aku smpi x lalu nk mkn la....dr pagi smpi ke mlm mkn je......SUPER pun ada lg tu, tp weols x lalu mkn dh la....kul 10.30pm blk bilik tido...

psstt; tggu next n3 plak ye for 2nd day....sbr2 ye..