♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Tuesday, February 15, 2011

Boring gak nih....huhu...

Huhuhu...banyak yang bercuti hari ni termasuk cik abe aku, jeles2 di sini.......aku yg rajin nie(bkn rajin tpksa..hahaha)kena la kojer...tapi cik abe syg tu tak leh relax, kena hantar dan amik wife dia gi keja la...hehehe..syg bini kan....hehehe..

Boring tu mmg la boring....nak buat keja, semntara ni tak de byk keja plak....nasib baik line tenet ok buat masa skrg.....jgn tup2 stgi tak de plak..gelong dah ler...hehehe. Best jugak hari nie, dpt mkn free....kitaorg satu opis td ramai2 gi kenuri kawin, slh sorang staff opis nie kawin...klmrin pun also mkn free....Alhamdulillah rezki dr Allah. Besok ada mkn free lg ke? hiksss....

Ku rasa lama tak menulis dalam blog Zura@Iwan nie.....hampir2 setahun kut? kakaka...ala baru 3hari....kekeringan idea, dan kesihatan yg tak mengizinkan....lgpon kat opis line tenet mslh, m'buatkan mood btmbh kureng arrr.....kalu idea mali, ku ceta2 la kat sini...kesian blog ni, sunyi sepi kan....huhu...

Pasal Zura@Iwan GiveAway tu....dah seramai 126 peserta yg joint...dan kalau ada yg sudi nk joint lagi...sila2 la ye.....masih ada masa...date smpi 16/2/2011 @ 3.20am ok. Aku dh bjaya menerjah semua blog peserta yg joint contest aku nie....byk yg memenuhi syarat dr yg tidak....ramai dah b'pengalaman kan...hehe. Gud Luck semua....


~ Lama tak jenjalan blog kawan2 ler...huhu..

Saturday, February 12, 2011

Jauh Perjalanan...Luas Pengalaman...

Tajuk entry tak de kene mengena ngan gmbr2 kt bwh ni....tp berkaitan luas juga la kan...nie Jauh Penglihatan Luas Pandangan...ishhh ke Luas Pandangan Jauh Penglihatan? hahaha..merapu meraban dah aku nie....hikss..
Tapi kalau jauh kita berjalan mmg luas la pengalaman kan....so jln la jauh2 sekali mampu....ada ewang baru la boleh.....poket kosong, jln dkt2 sudah lah...hehe..
P1120729
Saja2 aku amik gmbr ni dari window rumah aku...walaupun byk pemandangan bangunan jer....tp bg aku....sggh nikmat ku melihat pemandangan yg luas terbentang ini....syukur pabila Allah memberi kita mata yg sempurna utk melihat keindahan di dunia yg di pinjam sementara ini..Masih ada bukit bakau yg tersergam indah, masih ada pokok2 yg tumbuh teguh......ku harap, in future jgnlah semua kejadian alam semesta ini di tarah sesuka hati....
P1120730
Ketika ku merenung jauh....sambil mendengar nyayian merdu zikir di siaran Astro Oasis, hati aku akan terasa tersentuh higga mengalirkan airmata suci ini...hehehe, terasa begitu tenang sekali mendengarnya....mgkin kerna byk dosa2 yg pernah dilakukan dulu menyedarkan aku....(adakah seketika cuma?) tepuk dada tanya diri sendiri la....hehe.
Adakah aku ni suka bermain dengan perasaan diri sendiri? hikss...kdg2 ku suka berangan2 gak...hehe..kdg2 ada perkara yg membuatkan aku menginsafi diri...
P1120732
Dan paling bersyukur dengan rezki yg Allah S.W.T berikan pada kita semua....masing2 ada kelebihan dan kekurangannya.....bersyukur dengan apa yg kita adakan....walaupun tak sekaya org lain....tak seramai kawan....tp ku tetap aku.....musuh jgn dicari...hikss. Yg penting percaya pada rezki Allah Taala....Dia Maha Pengasih...Pemurah...Penyanyang....Terima Kasih Ya Allah....
Ampunkan dosa2 hambaMu...

~ Entry ntah apa2 ni lerrr.........hahahaha...apa2pon yg baik jadikan teladan...yg buruk jadikan sempadan...peace no war!!!...hehehe..
~ Tak best nie....perabot baru tak jadi hantar plak hari nie...adeiii..dah la eden excited gak ni...apa nak buat...byk brg pending plak...hehe. Tggu next week plak le....hehe

Friday, February 11, 2011

Weekend Again...

Besok dah cuti plak kan....cpt masa berlalu......yg sonok cuti la....kalu keja sokmo mls gituw...hahaha. Tak2 aku rajin dh skrg...ahakssss...

Korang apa xtvt plak cuti nie? aku mybe balik hse weekend kut.....lama dah tak jenguk rumah tu. Lgpun sabtu mybe dorang nak hntr perabot baru.....yeayyyyyy...suka3x....hahaha. Hari Ahad my hubby ada kelas kat Bukit Mertajam plak...ishhh nak ikut ke nak stay kt SP ntah...hehe..

Tak de idea nk citer dah nie....apa2 pun happy weekend yer.....

Tahniah Sahabat

Sebelum tue aku nak ucapkan tahniah byk2 pada sahabat aku walaupun aku dah wish pun... kerna telah berjaya pregnan 4 2nd baby....walaupun telah menempuhi byk dugaan tp dia ttp berusaha dan tabah menghadapinya...hasilnya sgt2 berbaloi kan Tie....hehe..

Aku tumpang gumbira....selalu kita berchatting kt FB, tp skrg kurang sket kan...mybe dgn situasi hg skrg dan sibuk ngan kerja masing2 kan.....

Selalu gak kuar lunch ngan dia....tmpt besa kitaorg Tesco Food Court le...hikss. Picca kt atas adalah latest Tie bsama baby baru dlm pewot tu, kitaorg jumpa b4 cuti raya cina...See tersengeh aku...hehehe.. Aku dah berjaya laga2 pewot ngan Tie....hrp2 aku pun berjaya mcm dia....Aminnnn......

Hari nie Lunch with Tie lagi kut....insyaAllah ada jodoh ketemu kita lg kan...hehe..

UPDATED: ALL CONTESTANT "Zura@Iwan GiveAway"

Salam semua.....

Hari ni baru dapat nak update nama2 peserta GiveAway....ada blog yg sempat aku terjah..ada blog yg blm sempat aku terjah yer...dont worry, akan ku dtg view blog korang ye..

So korang sila2 lah cek kt side bar aku tu...nama korang ada ke tak..kalau tak de, plz inform aku ye...kdg2 ku tlps pandang ....I'M sorry!!!..hehe.

Setakat jam 2.16 am pada 11/2/2011 peserta GA dah seramai 114org....Alhamdulillah ramai yg sudi join...ada kengkawan baru...dan ada kengkawan lama....tima kasih semua kerna support aku. Walaupun hadiah hanyalah besa2 aje....

Kalau ada yg sudi nak join lagi...sila2 lah....masih ada masa korang nak join ok....i waiting....hikss..

~ Aku bz....bkn bz apa pun...tp tak leh terjah blog kawan2 kt opis sbb line internet problem beb...geram2x..so tak dpt nak tigglkan komen...huhu...entry ni pun AutoPublish..hehe..