♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, November 24, 2011

Alhamdullillah…Kelahiran Putera SulungKu…

As slm…

Alhamdullillah syukur ke hadrat ilahi diberi kesempatan ini, berlabuh seketika di ruang laman ceriterayanzur ini..Maaf jika lama blog ini tak berupdate, seperti rasa nak berhenti aktif berblogging ini, sbb mood nak kembali ke sini dah ke laut……

Tapi memikirkan blog ini akan memberi serba sedikit kenangan yg akan ditatap oleh aku dan org2 tsyg aku di masa dpn, mn taw hayat kita smpi mn kan……hrp2 ini akan mjadi memori kenangan terindah buat org2 yg aku syg…..biarlah ikut rasa aku je, rasa nk update aku update.

Alhamdulillah kwn2….aku dh slmt melahirkan putera sulungku pada 15/10/2011 jam 7.27pm, dgn berat 3.5kg, nak menceritakan detail bagaimana kelahiran putera ku ini…rasanya betui apa yg dikatakn oleh org2 yg dh bpegalaman…pabila sdh melihat bb slmt kuar dr perut, rasa sakit yg amat tue secara automatik telah ilang…tlupa seketika….hikss…

15102011134

Diberi nama Muhammad Aliff Irfan….pilihan nama gabungan mama n papanya….kelahiran yg mgambil masa yg lama juga…..bermula 13/10/11 aku dh trn tnda drh, 14/10/11 due date aku dh terasa sakit sekejap2, parents aku dh dtg png hari tue, so aku n hb decide pergi spetal…..doc check dh buka 3cm, wahhhh gabra gk masa tue…doc srh admit mlm tue.

Mengambil masa 12jam lebey dr bukaan 5cm ke 10cm, b’mula jam 7am pd 15/10/11 smpi jam 7.27pm 15/10/11, smpi aku minta ubat thn sakit la....huhu...mmg satu ujian yg sgt kuat utk aku lalui…..hb yg mberi smangat pd ku, parents aku pn sm2 menuggu...sgt2 tharu, wpn hubby ku lihatdia sgt tenang….ttpi ku tahu dia sgt ttekan melihat keadaan aku yg sgt lemah.

16102011138

Dengan bantuan kakitgn yg btugas di hospital bersalin pulau pinang, aku telah slmt melahirkan Muhammad Aliff Irfan, wpn aku push rasanya byk kali…tp x ingt la brp kali…..hehehe, terima kasih pada mereka yg terlibat….Menitis airmata sorg ibu yg btarung nyawa utk melahirkn kamo Irfan….papa pn blinang airmata b’sama2 mama bjuang utk melahirkan kamo. Syukur pada Allah S.W.T kerna dgn keizinannya…kamo slmt dilahirkan ke dunia ini…

19112011236

Skrg puteraku dh 41 hari….dia dh pandai tsenyum dh nak bsembang…..sgt indah melihat pkembangan anak kita yg tsyg, perubahan beliau...dr kuar putih gebus (mybe masa pregnant aku suka minum air kepala kut) smpi skrg dh btukar kaler...hahaha..…..aku masih lg di kg bpntang….masa keluar dr hospital Irfan kena jaundice, ujian mdtg lg…..masa tu berada di kg, 2kali juga keluar masuk hospital di Selama..nasib baik hubby cuti 2miggu…dpt juga la dia mbntu. Sedih melihat Irfan dijemur bwh lampu tue…..aku x sggup, tp kena gk bkorban tuk cpt sembuh.

21112011244

Alhamdulillah Aliff Irfan semakin sehat skrg….minum susu pun kerap, BF + SS formula gk….apa2 pon asalkan perkembangan dia sihat dan sempurna…

Muhammad Aliff Irfan….mama dan papa sgt sygggg kamo, kamo adalah rezki dan amanah yg ditggu oleh kami….jadilah anak yg soleh, baik dan cerdik, stiasa ingat Allah…..kita sudah bertiga, insyaAllah kdtgan kamo akan murah rezki keluarga kecil kita…Amenn..

Tidak lupa juga di sini….aku berterima kasih pada kwn2 yg telah mendoakan dan mengambil berat tentang aku dan bb…terutamanya shbt ku yg berada di Penang,Wantie n Gieyana yg sll update psl aku…terima kasih shbt…..

42 comments:

♥cikmOt♥ said...

tahniah zura...tak beza jauh la bb kita...iris kita lahir 11 okt ritu...

Mrs. Simplicity said...

comel sgt anak ko. tahniah utk korang ber2. penantian berakhir dgn sesuatu yg amat manis kan? take care mama irfan! :D

Qib said...

akak.. lama nye x mai sini... huu.. congratzzz.. nama yang bagus.. moga alif jadi anak yang baik utk papa and mama die

♥MAMASYAZA♥ said...

wahhh tahniah, dah selamat semuanya. pejam celik dah 41 harikan

atuk said...

Assalamualaikum Zura

Alhamdulillah
Syukur
Tahniah

moga Muhammad Aliff Irfan menjadi anak yg soleh

Wassalam

Ena said...

Alhamdulillah..

Tahniah zura..

Neeza.Areef said...

congratz zura...penantian yg berbaloi

Unknown said...

tahniah kzura.... eh mcm pggil kakak sendiri..

msih berpantang lg lah kn..

SyaNa said...

hi aliff
comel anak ko zura
tahniah lg sekali
penantian yg sgt berbaloi2 kan

wantie said...

ha.. dah kuaq pun N3 ttg anak kamu ni. aku nunggu je kat reading list blog aku nih. walawey hari ni kuaq juga.

Rasa nak nangis pun ada baca N3 hang ni. bukannya apa teringa time aku sakit nak beranakkan dak Dania ni. sakit tapi menarik & sonot sangat.

Ko sakit lama noh. akuyg sakit 1 jam lebih pun dah mcm nak fengsan. hang ni sakit lebih lama dari aku.
Aku memang faham sebab aku juga seorang ibu.

Pepel BoNda AmaNi said...

sakit hilang bila dapat tatap wajah insan yang kita kandung selama 9bulan depan mata kan kak..syukur...tahniah...

LizHairi said...

tahniah zura :D

*∽ IZAN ∽* said...

tahniahh..! comelll & gebunya aliff.. nama pun sedappp..! moga terus menjadi penyeri hidup mama & papa yekk!!!!

el said...

namapun beranak surelah sakit
kalo x sakit x feel lah hehehehe
merasa gak ko sakit beranak
aku ni dah 3 anak..lain2 pesen tp
sakit beranak no. 1 tu beh kurang hang gak...
tu lah aku pun dok tgu gak hang wat n3 psl anak hang nie...ikut muka hang je tgk...papepun baru sorg..sat g bertambah lah tu..:)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@♥cikmOt♥

terima kasih..owhhh ye ke? tahniah utk ko gk yer....aku x smpt nk jengah blog ko lg...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@alyyani

semua bb comey kan....
thks my fren.....
yup..penantian yg sgt bbaloi....aku syukur....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@PinQib

tu la..akak pon lama x update...
thks pinq..
insyaAllah..mudah2an doa2 itu tmakbul...amennn...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@♥MAMASYAZA♥

maceh.....
alhamdulillah slmt semuanya...
masa blalu ngn cpt...dh nk abis pntng pon..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@atuk

Wslm Atuk...

Alhamdulillah syukur pd Allah s.w.t
Terima kasih Atuk...
Amenn...mudah2an Irfan mjadi anak yg soleh....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Ena

Alhamdulillah...

Terima kasih Ena..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Neeza.Areef

thks Kak
betui...pnantian yg bbaloi...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@MrS. F!zA

terima kasih....eh kakak ko nama zura gk ke? hehe

yup..dlm pntng lg...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@SyaNa

hye auntie Shana...
comey mcm anak ko gk ler....
tima kasih byk2....doa kwn2 gk kan...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@wantie

ye ke hg tggu n3 aku? tharu aku gk ada gk kwn yg tggu aku update...ekceli aku mls nk update dh..rasa cm nk stop je blogging ni...huhu..

betui weyy...aku pn dh galir airmata bila write story psl nie..tu x ceta sedih2 lg...aku direct to the point je...mls nk story sedih2 sgt...haha...

mmg sakit lama..aku pon dh fed up weyyy...gtaw doc aku nk trs czer jer masa br buka 4cm tu...x mmpu nk tggu....tp doc tu kasi aku smngt...then doc kasi ubat thn sakit...huhu...

Terima kasih kerna memahami..hg dh bpgalaman dr aku.....hg lebey tabah..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Pepel BoNda AmaNi

betui ieda...mmg ilang trs sakit tu...bila doc letak bb atas dada kita...perghhhh akak tkezut pon ada..n trs nk nanges....huhu...

tggu turn ieda lahir utk 2nd bb plak nnti....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@LizHairi

thks Liz

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@*∽ IZAN ∽*

maceh Izan..

hikss..gebusnya dh ilang Izan..tukar kaler dh pon...ahakss...
Amennn..mudah2an kasi pyeri utk mama n papa dia..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@el

mmg rasa feel sakit tu..
tp aku ada amik epid weyy masa tggu kt labor room..x thn sgt...doc kasi..huhu..
hg tu lg bpgalaman...bleh share2 la ngan hg....bila la nk tmbh kn..insyaAllah...
hg tggu n3 aku gk ye? macehh...
ikut muka aku ke? ada gk muka iwan kut...hiks..

Anonymous said...

TAHNIAH MY DEAR PREN ..

sure ko bahagia sgt2 skang ni kan .. sapo x epy bile dpt tgk anak yg kite kandung kan 9bln tu .. lepas ni balik keje tensen2 pun , akan rs tenang bile nmpak anak ..

nnt bile dia dh pandai jalan & borak, hihihi letey le korg nak melayan nye..

xsabo nak jmp uols, aku nak tunjuk kat akil aura yg dia kasi kt ko akhir nye akil dpt kwn baru ..

afdni said...

congrats dear!!! akhirnyer dpt sorang putera kannn..cute mute plak tu..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@fazilzura

thks my dear fren

tsgt bahgia.....syukur pd DIA kerna mberi peluang utk aku n hb lalui saat2 ini......

tu la..x sbr nk tggu dia leh jln n borak...

hikss..akil kasi aura tu...maceh akil..haha

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@afdni

thks..

alhamdulillah..

cute lg safwa tue

ak yuyunz said...

ala comelnya zura.. semangat pulak hah.. :)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@ak yuyunz

thks...alhamdulillah sehat..

UmmiRosma said...

alhamdulillah..syukur nikmat Illahi...satu kelahiran yang penuh makna bagi Zura dan hubby...
* i feel u*


Semoga dikurniakan kebahagiaan yang berpanjangan..amin..amin..amin...

Unknown said...

zura..
tahniah ye..
jaga kesihatan tau..:)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@UmmiRosma

yup kak...kelahiran yg penuh bmkna...x sgka pn masih ada lg nie..hehe..thks kak kerna memahami..

amennn.....

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@diana

thka Diana...i'Allah...

QasehnyaRania said...

alhamdulillah..
syukur
tahniah buat kamu berdua ;D

comey irfan ;D

Unknown said...

Qseh~

alhamdulillah....
macih Qaseh...

Unknown said...

tahniah sis (hehee...lambat sudah) comel sungguh la aliff irfan

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

Mar~

thks dear..

alhamdulillah...