♥♥♥Zura&Iwan - New Entry♥♥♥

Thursday, June 23, 2011

Pengalaman Trimester Pertama...

As salam...

Dah masuk trimester kedua, baru sempat nak cite pengalaman trimester pertama ....alahai mcm cheq ni bz sgt.....bkn sbb bz, tp malas thp gaban...hihihi..

Tak nak cite panjang sgt...simple2 je la, nnti org boring plak.....lgpon inilah pengalaman pertama aku dan hb utk memiliki zuriat nie, Alhamdulillah syukur dgn pemberian nikmat masa pregnant nie. Ujian2 semasa pregnant ini...ku jadikan sebagai nikmat dr Allah S.W.T, bkn semua yg bernasib baik dpt melaluinya.....syukur sgt2...

Aku tak de alah sgt, morning sickness mmg tak de....tp pening2 besa tu ada la..masa mula2 tau pregnant tu, aku tingin mkn Steamboat...nasib baik kat umah ada restoran yg ada Steamboat. Selalunya trimester pertama, selera mkn kurang kan....sm la cm aku, tp aku tetap mkn le...cuma mkn memilih sket. Letih dan penat tu besa la....Aku suka mkn mskan melayu....smpi ritu tingin mkn ikan puyu, ikan sepat...hikss. Tapi daging adalah menu yg aku suka sekali.....ntah la, suka mkn daging plak...hehe.

But bab masak memasak ni, adeiiii....aku mmg mls....huhu. Sian Mr Hubby...kdg2 dia yg volunteer masak. Thanks syg.....abg mmg memahami keadaan ayang. Tapi aku alah pada bau2an tak de pon....bau hubby mmg ku suka...hikss...

Nie je lah setakat ni....nnti rajin ku sharing lg pasal 2nd trimester plak......

10 comments:

Anonymous said...

biasak le tu , aku time ngndung x masak pun.. alah bau minyak masak aka males heheheheh ..

wah nnt anak ko sure suke makan daging ...cm akil suke makan roti canai & mangga manis (penangan time aku ngndung )

el said...

oklah tu
sedapnye steambot
kt umah hang tu kan
x nah g lg...

lieyalatif said...

Alhamdulillah ... Dah preggy rupenye....tahniah yeak...lmbt lieya wish, almaklumlaaa baru nak aktif blog balij lps cuti bersalin rituuu....jage diri yeak....

attyfir said...

dulu masa preggykan fir.kty pun suka sgt mkn steamboat.jaga diri ye zura..

Dee said...

sib baik dee masa pregnant dua kali ok je..cuma kuat tidur..hehehe..

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@fazilzura

tu le wehh..mls la...tp la ni ok sket la....

hikss tu la psl, banding ayam n daging...aku prefer daging lg...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@el

aha kt umah aku tu le...yg tu dkt...hehe

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@lieyalatif

terima kasih Lieya....tahniah gk kt Lieya...zura pon mmg lama x BW, mls la kan..hehe...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@atty's

ye ke? sdpkn steamboat.....tp x sll mkn le..sbb mahai la plak satu set...hehe...

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

@Dee

aha..kita alhamdulillah ok je...

la ni pon kuat tido gk Dee..hehe..masuk 2nd trimester ni..hehe